Ілюстрація / REUTERS

Найбільші нафтові компанії Франції та Італії - Total і Eni відмовляються платити Росії за постачання "брудної" нафти.

Термін виплати за поставки більше мільйона тонн брудної нафти, яка вже кілька тижнів перебуває в трубопроводах, закінчився 15 травня. Про це пише Reuters, передає dt.ua.

"Чому хтось повинен платити за цю нафту? Чесно кажучи, це не нафта і ніхто в Росії не може чітко пояснити хто буде компенсувати, кому і коли", - заявив виданню один із представників торгової компанії.

Відео дня

Західні компанії можуть відмовитися платити, тому що поставки повинні мати паспорт, що засвідчує їх якість. За російським законодавством, покупці повинні сплатити, а потім вимагати відшкодування збитків.

"Наша позиція чітка: західні компанії повинні сплатити, а потім подати запит на компенсацію збитку, з яким ми будемо розбиратися потім", - сказав виданню представник великого російського нафтовиробника.

Минулого тижня покупці запропонували російським виробникам надати гарантії у вигляді банківських вкладів, які вони внесуть у очистку, повідомляють кілька торгових джерел. Але ніякого рішення поки не знайдено.

Читайте такожРосія зіпсувала «Дружбу». Чому в Україні дорожчає пальне

Передбачалося, що нафта буде поставлятися на німецькі нафтопереробні заводи Leuna, що належать Total, і Schwedt, співвласником яких є Роснефть, ENI і Shell. Її також передбачалося відправити на нафтопереробні заводи PKN Orlen і Grupa Lotos в Польщі.

"На сьогодні жодна компанія не взяла на себе відповідальність по відшкодуванню збитків через скорочення потужностей, що також впливає на нафтопереробний завод у Шведте, який на 8 відсотків належить Eni", - сказав Eni минулого тижня.

Білорусь оцінила об'єми забрудненої нафти в 9 мільйонів барелів, що в звичайних умовах коштувало б понад 500 мільйонів доларів у поточних цінах.

"Це, напевно, найбільше порушення постачань нафти в Росії за всю історію. Нафта по трубопроводу "Дружба" продовжувала надходити під час повстання в Празькій весні 1969 року і в 1991 році, коли розпався Радянський Союз", - сказав другий торговий представник.

Як повідомляв УНІАН, проблема з якістю російської нафти, що надходить в Білорусь по трубопроводу "Дружба", виникла в квітні. 25 квітня європейські споживачі відмовилися приймати російську нафту з підвищеним вмістом масової частки органічних хлоридів. Російська "Транснефть" визнала підвищений вміст у ній хлоридів і заявила про вжиття заходів для якнайшвидшого вирішення проблеми.

11 травня "Укртранснафта" відновила транзит нафти європейським споживачам по магістральному нафтопроводу "Дружба".