Ілюстрація REUTERS

Світовий стрибок цін на нафту, пов'язаний з атакою на об'єкти нафтової промисловості Саудівської Аравії, може призвести до зростання ціни на нафтопродукти в Україні на 1,5-1,7 гривні/літр.

Читайте такожУ Саудівській Аравії видобуток нафти знизився вдвічі після атаки безпілотників

Про це на своїй сторінці у Facebook написав директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.

Відео дня

"Щодо ситуації з Саудівською Аравією. Після першого стрибка ціни охолоджуються, паніка йде. За останніми даними, нафта - 66 доларів/барель (+6 доларів до п'ятниці, або 10%), на піку було 72 долари/барель. Думаю, це ще не остаточна ціна. Наразі невідома ситуація щодо зростання цін на нафтопродукти, але навіть якщо такий стрибок зафіксується, для нас це означатиме 1,5-1,7 гривні/літр", - написав експерт.

Ілюстрація REUTERS

При цьому він підкреслив, що основну роль у стримуванні зростання цін на внутрішньому ринку відіграє ритмічність поставок нафтопродуктів в Україну, з чим спостерігаються проблеми. За його словами, наприклад, прогнозний дефіцит балансу дизпалива на вересень становить близько 25% або 150 тисяч тонн.

За словами Куюна, постачання з Росії знаходяться на дуже низькому рівні, ознак реанімації нафтопродуктопроводу наразі немає. Поставки з Білорусі відбуваються згідно очікуванням, але низка трейдерів отримала попередження про можливе зниження вересневих відвантажень. З 15 вересня на ремонт пішов Мозирський НПЗ – найбільший постачальник в Україну (раніше очікувалося, що це відбудеться 1 жовтня). Він також повідомив, що не вдається задовольнити потреби в ресурсі й з допомогою морських поставок, де митна служба заблокувала відвантаження палива.

Експерт також нагадав, що з 1 жовтня набуває чинності новий етап реформи щодо посилення контролю за обігом нафтопродуктів. Обов'язкової комплектації рівнемірами та лічильниками вимагають нафтобази з ємністю понад 1000 кубометрів, тобто переважна більшість українських терміналів.

"Попереднє вивчення ситуації показує, що ряд великих нафтобаз будуть змушені зупинитися, щоб уникнути штрафів – не встигають встановити обладнання. Що це означає? Це означає, що навіть коли залізниця через 2-3 тижні довезе паливо до регіону, то злити його для подальшого наливу в бензовози та відправки на АЗС буде нікуди", - зазначив експерт.

Ілюстрація REUTERS

"І якщо до жовтня ще, може бути, дотягнемо з паливом за рахунок яких-не-яких запасів та високих поставок з Білорусі, то чим закривати баланс в жовтні, ніхто не знає. А тепер ще до всього маємо зростання цін на зовнішньому ринку. Якщо питання постачання не вирішиться, ті 1,5-1,7 гривні/літр здадуться за щастя, про яке багато говорили на форумі YES. АЗС економ-сегмента вже боязко переставляють ціни, але якщо буде проблема дефіциту, не втримають їх й великі мережі. Знову ж таки, йдеться поки лише про дизпаливо, бензин та скраплений газ поки йдуть за графіком", - додав він.

Як повідомлялося, на сході Саудівської Аравії в результаті атаки безпілотників сталися пожежі на двох нафтопереробних підприємствах національної компанії Saudi Aramco.