Журналісти пояснили, як нахабно порушується ембарго на імпорт російських нафтопродуктів (мапи)

У травні 2023 року у порушеннях ембарго різко збільшилася участь танкерів, що належать грецьким судновласникам.

Моніторингова група "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" та редакція BlackSeaNews провела моніторинг порушень ембарго ЄС та G7 на імпорт морськими шляхами російських нафтопродуктів з портів Чорного та Азовського морів. 

У своєму Facebook головний редактор BlackSeaNews та керівник проекту "Інститут Чорноморських стратегічних досліджень" Андрій Клименко опублікував результати цього моніторингу у квітні-травні 2023 року.

Він зазначив, що є ті, хто не вірить у нахабне порушення ембарго ЄС та G7 на нафтопродукти РФ. Тож цей матеріал їх переконає у зворотному.

"Спеціально для них, тих, хто впевнений, що рішення / заборони / ембарго працюють самі по собі без належного контролю - це дослідження з фіксацією. Тим більше, що з 23.06.2023 таким танкерам заборонений вхід до портів країн ЄС, а це не жарти", - йдеться у повідомленні Клименка.

Так, згідно з результатами моніторингу: 

  • У травні 2023 року у порушеннях ембарго різко збільшилася участь танкерів, що належать грецьким судновласникам. Вона склала 54,5% – 12 танкерів з 22-х. 
  • У травні 2023-го спостерігалося значне збільшення випадків порушень ембарго ЄС та G7 на імпорт морськими шляхами російських нафтопродуктів з портів Чорного та Азовського морів. Обсяг перевезень склав 896 840 тонн (зростання до показників квітня на 170 630 тонн або на 23,5%).
  • Більшість порушень – 17 з 22-х у травні – стосується доставки нафтопродуктів на рейдову перевалку у виключній морській економічній зоні країн ЄС – Греції (16) та Мальти (1).

Крім того, продовжив Клименко, у травні 2023 різко зросли нахабні порушення ембарго, коли танкери виконують рейси з російськими нафтопродуктами безпосередньо з портів РФ до портів країн ЄС та США: у лютому 2023 був один такий рейс, а в березні та квітні по 2, у травні – цілих 5.

"5 прямих рейсів з нафтопродуктами з портів РФ до портів країн ЄС (Саррок, Італія; Агіо-Теодорі, Греція; Рієка, Хорватія; Руан, Франція) та США (Ферлесс-Гіллс, Пенсільванія) виконувалися в травні 2023 танкерами, що належать судновласникам з Греції (4) та США (1)", - звернув увагу експерт.

Також 9 з 17 рейсів з російськими нафтопродуктами на рейдові перевалки в травні 2023 виконувались танкерами, що належать судновласникам Греції.

Тож Клименко нагадав один факт: саме намагання України включити 5 грецьких компаній-судновласників до списку спонсорів війни приизвело до тривалого блокування Грецією 11-го пакету санкцій ЄС.

Ембарго на імпорт російської нафти

Європейський союз припинив імпорт російської нафти та нафтопродуктів країни-агресори. У травні 2023 року за це взявся й Кабмін: він заборонив імпорт пального невизначеного походження, це унеможливить потрапляння російських нафтопродуктів в Україну.

У середині травня видання Bloomberg повідомляло, що Морські перевезення російської нафти досягли нового максимуму.

Вас також можуть зацікавити новини: