Експерт порадив зберігати всі документи, які стосуються проданого товару / фото ua.depositphotos.com

Після ухвалення нових фіскальних правил для онлайн-оплат і грошових переказів українці, які просто продають непотрібні речі, ризикують стати об’єктом уваги податкової. Експерти в коментарях для УНІАН дали поради, як діяти, щоб уникнути проблем.   

Експерт з податків, директор Інституту соціально-економічної трансформації В’ячеслав Черкашин рекомендує людям бути уважними до деталей. 

"Будь-яка фізична особа, яка продає свої речі, все одно ризикує, якщо робить це часто, на великі суми і впродовж року. Потрібно намагатись максимально правильно оформлювати такі операції. У всіх платіжках має бути зазначено, що продаж здійснює фізособа іншій фізособі, а речі є вживаними – це важливо", - сказав Черкашин.

Відео дня

Він також відмітив, що необхідно зберігати документи: хто купив, за скільки, коли купили самі, щоб у разі перевірки можна було підтвердити походження товару і пояснити, що це некомерційна діяльність.

"Золотого правила, що робити, щоб до тебе не прийшли, не існує. Податкова вже лізе в кишеню, відстежує рух коштів. Скоро, ймовірно, вона зможе отримувати інформацію з банківських рахунків без рішення суду. Тому сумнівні операції під загрозою. Ну або йти в готівку", - розповів експерт з податків.   

У свою чергу, на думку експерта Українського інституту майбутнього Данила Моніна, нові фіскальні ініціативи можуть підштовхнути людей до неформальної торгівлі. Він відмітив, що через посилення контролю з боку держави люди можуть перейти до закритих форматів продажів, наприклад, створювати Telegram-канали, де домовлятимуться про купівлю-продаж напряму.

"Особисто я вважаю, що краще взагалі не продавати вживані речі. Краще їх просто здавати, менше клопоту", - зазначив Монін.

Обмеження "Нової пошти" на отримання переказів

Із 1 червня сервіс NovaPay встановив нові ліміти для онлайн-оплат і грошових переказів. Деяким підприємцям і постійним клієнтам "Нової пошти" вже почали надходити листи й дзвінки, що вже з червня фізичні особи зможуть надсилати післяплатою не більше пʼяти посилок на місяць, а загальна сума таких відправлень не зможе перевищувати 30 тисяч гривень. 

Для того, щоб уникнути таких обмежень і працювати в повному обсязі, необхідно зареєструватися як фізична особа-підприємець (ФОП).

У "Новій пошті" уточнили, що зміни стосуються лише відправлень з післяплатою - коли відправник очікує повернення грошей від отримувача. Звичайних посилок нові обмеження не стосуються. 

Як пояснили в пресслужбі, якщо фізична особа починає регулярно отримувати значні обсяги післяплати, фінансовий партнер NovaPay зобов’язаний обмежити надання фінансових послуг до моменту, поки не буде з’ясовано джерело походження цих коштів.

Вас також можуть зацікавити новини: