Замінити їх немає чим через скорочення пільгового лізингу та недостатні обсяги виробництва.
Близько 300 застарілих вертольотів Мі-8 в Росії можуть вивести з експлуатації протягом п'яти років, адже їхній ресурс майже вичерпано.
Про це з посиланням на нараду компанії "Вертольоти Росії" з перевізниками повідомляють кремлівські ЗМІ.
Наприкінці цього року двом десяткам старих Мі-8Т вже відмовили у продовженні термінів служби. У 2026-му на прикол можуть стати ще 40 старих машин.
За словами фахівців, якщо у галузі наступного року недорахуються 50–60 вертольотів, яким не продовжать терміни експлуатації, це може спричинити дефіцит техніки, перебої у перевезеннях і труднощі з виконанням контрактів.
Загалом у РФ експлуатують близько 300 вертольотів Мі-8, вироблених до 1991 року. Їм щоразу продовжують можливість експлуатації, але нескінченно це робити не можна, адже існують вимоги до безпеки польотів та федеральні авіаційні правила.
Однією з причин обмеження експлуатації називають проблеми з хвостовою балкою на старих Мі-8Т, де можуть з'являтися тріщини внаслідок навантажень. Цю несправність важко усунути.
У середньому 40-річні машини налітали близько 15 тисяч годин, тоді як ліміт їхньої служби визначався виробником у 20 тисяч. Таким чином, вони ще мають певний ресурс, але він доволі обмежений.
Авіакомпанії не зможуть швидко замінити старі борти новими через скорочення пільгового лізингу та недостатність виробництва. Галузь просить дати 5–10 років та пільговий лізинг, аби плавно перейти на нову техніку.
Окрім виробництва існують й інші труднощі, зокрема, ціна експлуатації. Річ у тім, що вартість льотної години старих Мі-8Т коливається в діапазоні 250–320 тисяч рублів, тоді як у нових модифікацій Мі-8АМТ вона становить 400–500 тис. Тому під час переходу на нову техніку зростуть тарифи на комерційні перевезення.
Проблеми з авіатехнікою в Росії стосуються не лише гелікоптерів, а й літаків. Нагадаємо, нещодавно в Іванівській області РФ розбився військово-транспортний літак Ан-22. В результаті катастрофи загинув весь екіпаж із 7 осіб.
За даними російських ЗМІ, Ан-22 експлуатували понад 50 років і, швидше за все, літак зазнав катастрофи через технічну несправність. За словами очевидців, він почав розвалюватися ще в повітрі, його уламки впали у водосховище.
Фахівці вважають, що російська військова транспортна авіація значно виснажується у понаднормових термінах експлуатації. Саме це і призводить до нових аварій та катастроф.