Співробітники Служби безпеки України заблокували механізм втручання російських спецслужб у виборчі процеси через соціальні мережі.
Про це повідомляє прес-центр СБУ.
У повідомленні сказано, що викрито жителя Києва, який «під кураторством спецслужб Російської Федерації адміністрував антиукраїнські Інтернет-спільноти у соцмережах», а також «за грошову винагороду отримував доступ до так званих «рекламних кабінетів» акаунтів українських користувачів соціальних мереж Facebook і Twitter», де мав «маніпулювати свідомістю українських виборців в інтересах Кремля».
Співробітники СБУ виявили ще понад 300 акаунтів, які у ході президентської виборчої кампанії в Україні мали бути використані для просування вигідної російській стороні політичної таргетингової реклами. «Через них організатори планували впливати на правосвідомість та особистий вибір виборців, а також поширювати тенденційну та фейкову інформацію для дискредитації української влади і правоохоронних органів»- сказано в повідомленні.
СБУ передала адміністраціям Facebook і Twitter інформацію про виявлені акаунти, які можуть використовуватись Росією в ході гібридної агресії проти України.
В СБУ наголосили, що у 2019 році Facebook посилив політику безпеки щодо використання політичної реклами в українському сегменті Інтернету.
«Наразі з метою попередження маніпулятивного впливу на українців Facebook заборонено політичну рекламу з акаунтів, які адмініструються поза українським сегментом Інтернет. Через вжиті адміністрацією заходи підвищився інтерес спецслужб країни-агресора до акаунтів саме українських громадян в соціальних мережах. При цьому користувачам надходять комерційні пропозиції від осіб, за якими насправді стоїть російська «фабрика тролів» ‒ ТОВ "Агентство Інтернет Досліджень", - зазначають в СБУ.
СБУ звертається до українських користувачів соцмереж з проханням бути уважними та у разі отримання від невідомих осіб пропозицій щодо використання акаунтів в соцмережах повідомляти на гарячу лінію спецслужби. Відповідальність за можливі протиправні дії, згідно з чинним законодавством, буде нести власник або особа, яка зареєструвала акаунт у соцмережах.