
13 листопада 2025 року в українських кінотеатрах виходить фільм "Чорне пір'я" (The Thing with Feathers) – нова акторська робота Бенедикта Камбербетча, яку деякі критики вже назвали "найкращою за весь час" у його кар'єрі.
Заснований на бестселері Макса Портера "У печалі є крила", фільм вже здобув успіх на фестивалях Санденс та Берлінале.
- Камбербетч, якого ви ще не бачили
- Між реальністю та фантазією
- В основі – бестселер, що підкорив світ
- Візуальна поезія від нової зірки британського кіно
- Команда, яка створює найкраще кіно сучасності
УНІАН разом з кінокомпанією "Артхаус Трафік" розповідає, чому картину не варто пропускати в українському прокаті.
Камбербетч, якого ви ще не бачили
Бенедикт Камбербетч уже довів, що здатен перевтілюватися на будь-кого – від геніального Шерлока та марвелівського Доктора Стренджа до складного антигероя в "У руках пса". Але в "Чорному пір'ї" він показує нову грань – надзвичайно людяну і вразливу. Його герой переживає втрату дружини, намагаючись утримати на плаву двох синів і власний розум. Це роль, де кожен погляд і пауза говорять більше, ніж слова.

Між реальністю та фантазією
На тлі буденних сцен горювання розгортається щось надзвичайне: головного героя, художника коміксів, починає переслідувати величезний чорний крук, який сходить з його малюнків. Ця істота – не монстр, а алегорія болю, що приймає форму, аби допомогти пережити втрату. Саме через фантазійні образи фільм говорить про найглибше людське – любов, втрату і примирення з невідворотним.
В основі – бестселер, що підкорив світ
Фільм створено за книгою "У печалі є крила" Макса Портера – поетичною притчею, яку переклали 29 мовами. Це один із тих випадків, коли література і кіно ідеально доповнюють одне одного: режисер зберіг магічний стиль оригіналу, де кожен образ має кілька шарів сенсу. Не дивно, що The Sunday Times включив роман до списку 100 найкращих книг XXI століття.
Візуальна поезія від нової зірки британського кіно
Для режисера Ділана Саутерна "Чорне пір'я" стало першим ігровим фільмом, але візуально він виглядає так, ніби знятий майстром із багаторічним досвідом. Саутерн раніше працював із Arctic Monkeys, Björk і Franz Ferdinand, а тепер переніс музичну чутливість у кіномову. Його режисура поєднує інтимність, меланхолію та експресії. Deadline вже називає стрічку "фантастичною візитівкою автора".
Команда, яка створює найкраще кіно сучасності
Над фільмом працювали ті, хто стоїть за "Зоною інтересу", "Бідолашними створіннями" і серіалом "Патрік Мелроуз" – студії Film4 та SunnyMarch. Візуальну ж атмосферу забезпечив оператор Бен Фордесман ("Кінець клятого світу"), а художницею-постановницею виступила дворазова номінантка на премію "Оскар" С'юзі Дейвіс.

Наразі оцінка фільму на IMDb становить 6,4 з 10 балів, тоді як на Rotten Tomatoes він має 58% схвалення від критиків. Водночас на Metacritic кіноексперти оцінили його у 51 зі 100 балів, що відповідає характеристиці "змішані або середні відгуки".