Зараз, якщо людина отримує відмову, то на електронну пошту, тож у неї є час, аби звернутися до адвоката та до суду, щоб оскаржити це.
За новою процедурою в системі відстрочок усунуто будь-який особистий момент явки військовозобов’язаного до територіального центру комплектування, пояснив адвокат Роман Кичко.
Відповідаючи на запитання щодо нововведень в питанні мобілізації з 1 листопада, зокрема щодо системи оформлення та продовження відстрочок, в ефірі "Новини.Live", він зауважив, що як адвокат ці зміни оцінює позитивно, адже "наразі фактично в процесі оформлення відстрочки у нас є сам військовозобов’язаний, який подає заяву на відстрочку, сам ЦНАП і далі вже - рішення відповідної комісії при ТЦК щодо надання відстрочки чи відмови у відстрочці".
Адвокат пояснив, що раніше ця процедура виглядала так, що заява подається у деяких випадках - у сам ТЦК, а в деяких - у ЦНАПи. "І досить часто були зловживання якраз під час моменту подання самої заяви або вже після її розгляду", - сказав Кичко. Він додав, що раніше для того, щоб отримати відмову у відстрочці, потрібно було особисто прийти та забрати її. Насамперед це відбувалося у приміщеннях ТЦК.
"Наразі, за новою процедурою, по-перше, тільки ЦНАП може приймати документи на відстрочку. Тобто ТЦК взагалі прибрали з цієї процедури - саме приймати. Потім все це електронно надсилається до відповідного територіального центру комплектування", - зазначив експерт.
Надалі, пояснив він, вже в ТЦК комісія ухвалює рішення, за результатами якого через ЦНАП або через електронну пошту військовозобов’язаного буде повідомлено про результат розгляду.
Адвокат пояснив, що поширеною є ситуація, коли людині відмовляють у відстрочці, вона приходить забрати цю відмову і її або направляють на військово-лікарську комісію, або ж, якщо ВЛК дійсна, то "взагалі видають мобілізаційну повістку і людина навіть не встигає скористатися своїм правом на оскарження".
"Зараз таких ситуацій фактично не має бути, тому що, якщо людина отримує відмову, то вона отримує її на електронну пошту. У неї є час, щоб звернутися до адвоката, звернутися до суду - оскаржити це", - сказав він.
Крім того, додав Кичко, не буде "маніпуляцій з розшуком, коли людина звертається із заявою про відстрочку". "Раніше було дуже багато маніпуляцій, умовно: "Ви спочатку зніміть розшук, сплатіть штраф, а потім ми будемо розглядати ваші документи на відстрочку". Хоча насправді жодної вимоги закону ніколи не існувало, що розшук якось впливає саме на оформлення відстрочки, при поданні заяви", - розповів адвокат.
Також, додав він, що подібні історії відбувалися і з направленням на ВЛК. Людей туди направляли, коли вони приходили задля подання заяви на відстрочку, а в ТЦК їм казали, що спершу вони мають пройти ВЛК, а вже після цього у них приймуть документи на відстрочку.
"Зараз, з огляду на те, що ЦНАП безальтернативно має прийняти весь пакет документів і потім вже комісія при ТЦК приймає рішення, таку проблему фактично буде усунуто. І, на мій професійний суб’єктивний погляд, більшість певних критичних моментів буде нівельовано", - наголосив Кичко.
Як повідомляв УНІАН, раніше міністр оборони України Денис Шмигаль заявив, що з 1 листопада Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) приймають документи від військовозобов’язаних на оформлення відстрочки від мобілізації.
За його словами, понад 80% звернень подаються через застосунок "Резерв+" - без довідок та особистих візитів. А ті, хто оформлює паперові документи, тепер звертаються не до ТЦК, а до ЦНАПів.
Так, з 1 листопада до ЦНАПів з пакетом документів для продовження відстрочки потрібно звертатися у тому випадку, якщо відстрочка автоматично не поновлюється, або якщо з’явилися нові підстави для отримання відстрочки.
Крім того, нещодавно ми також розповідали, що президент України Володимир Зеленський підписав закон № 4630-IX про бронювання працівників підприємств оборонно-промислового комплексу, навіть якщо у них є проблеми з військовим обліком.