Експерт розповів, як війна зруйнувала російськи плани розвивати торгівельний флот

За словами Андрія Риженка, РФ також має проблеми з будівництвом бойових кораблів.

Через проблеми з прибутками Росія скорочує амбітні програми з будівництва сотень суден для цивільного торгівельного флоту. Про це в ефірі телемарафону розповів капітан 1-го рангу запасу, колишній заступник начальника штабу ВМС ЗСУ Андрій Риженко.

"Після розпаду Радянського союзу Росія тривалий час взагалі нічого не будувала. Тільки у 2023 році там прийнята державна програма, яка передбачала будівництво 260 суден для потреб російської економіки. Вже у 2023 році відчувалися певні обмеження можливостей цієї програми", - сказав експерт.

За його словами, одним прикладів став контракт з південнокорейською компанією Samsung Heavy. У 2020 році ця компанія уклала контракт з російською компанією "Звєзда" на будівництво 10 газовозів та 7 танкерів. Судна призначалися для роботи на Крайній Півночі, для перевезень Північним морським шляхом в Арктиці. 

"Особливість цих суден була у тому,  що їхні корпуси - фактично криголамні. Але десь через два роки після початку повномасштабної війни РФ проти України Південна Корея вийшла з цього контракту. Й ці 17 суден побудовано не буде", - впевнений Риженко.

За його словами, через низку проблем програма, що передбачала будівництво 260 суден, скорочена приблизно на 40 відсотків. Як зазначив експерт, це серйозно вплине на економіку Росії – на перевезення вантажів та пасажирів. Відомо, додав офіцер, що тіньовий флот складається з суден, які забезпечують економіку Росії, але їй не належать, та рано чи пізно країна-агресор може їх втратити.

"Тим більше, що зараз все більше й більше застосовуються санкції. А в цілому ситуація така, що Росія дійсно починає втрачати прибуток, як внутрішніх, так й зовнішніх надходжень. Війна все більше й більше забирає, вони мають скасовувати програми цивільного життя. Я так розумію, що досить швидко це може негативно вплинути на стан самої Російської Федерації", - розповів Риженко.

Подібні проблеми стосуються й цивільної авіації РФ. Експерт нагадав, що Росія фактично привласнила 500 літаків, що належали європейським компаніям та перебували у РФ на умовах лізингу. Вони все ще знаходяться в РФ, хоча не літають. 

"Але ці літаки все одно треба обслуговувати, а з цим в Росії серйозні проблеми тому, що власних таких можливостей країна-агресорка немає", - сказав він.

Як додав Риженко, запасні частини постачаються, але це складний процес і коштують вони значно дорожче, що впливає на вартість квитків. За даними експерта, деякі складні роботи проводяться в Ірані, де є відповідне підприємство, але виробничий процес значно затягується – замість місяця, триває півроку.

"Врешті-решт російська економіка не впорається. Вона точно зараз знаходиться у негативному стані, у стані деградації", - вважає Риженко.

Окрема тема, за його словами, військовий флот РФ. Росія планувала побудувати три авіаційні крейсери до 2035 року. Вартість кожного досягала 12 млрд доларів з урахуванням авіаційного крила. Водночас, нагадав офіцер, Росія вже відмовляється від ремонту авіаційного крейсера "Адмірал Кузнєцов", бо вартість відновлювання перевищила межі розумного.  

Наразі РФ будує невеликі військові кораблі, найбільший з яких – фрегат, так званої адміральської серії.   

Єдиний авіаносний крейсер РФ перетворює на металобрухт

Нагадаємо, Міноборони РФ скоріш за все відмовиться від ремонту свого єдиного авіаносного крейсера "Адмірал Кузнєцов". Найближчим часом російський ВМФ РФ та "Об'єднана суднобудівна корпорація" повинні вирішити долю корабля. Речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук розповів, що проблема єдиного російського авіаносного ракетного - відповідних фахівців та умов експлуатації такої бойової одиниці, а також недоліки проєктування, яке робили у Росії.

Вас також можуть зацікавити новини: