
Під час крайнього ракетного обстрілу України 6 червня окупанти були змушені підіймати у повітря не лише літаки Ту-95МС, а й Ту-160.
Про це авіаексперт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко сказав в ефірі на Radio NV. Романенко відзначив, що російська стратегічна авіація розділена на дві частини. Одна - перебуває в європейській частині континенту, а інша - на Далекому сході. Росіяни мають два з половиною авіаційні полки.
"Якщо брати найбільш уражені літаки Ту-95МС - росіяни їх мали приблизно до 20, але загалом менше - 17-18. Зараз 7 з них знищено. На ремонт відправляється теж мінімально 5 літаків. Тобто залишків основного виконавця запусків (ракет) Ту-95МС залишилося 5 машин, які росіяни були здатні підняти у повітря під час останнього нальоту", - повідомив Романенко.
За його словами, росіяни розуміли, що лише з цими літаками обстріл України 6 червня великого ефекту не міг викликати. "Вони змушені були піднімати у повітря ще й бомбардувальники Ту-160, яких в загалі з списочного складу - до 17 машин, а реально літаючих 7-8 машин", - сказав Романенко.
Росіяни піднімали Ту-160 з аеродрому "Белая" в Іркутській області. Раніше українським силам їх не вдалося уразити.
"Ці літаки росіяни бережуть як зіницю ока. Це їхній останній козир. Останній тип літака, який вони можуть використати у разі масштабного конфлікту, таким як з НАТО", - підкреслив Романенко.
Він зауважив, що за усю війну росіяни лише вчетверте підняли цей літак у небо для удару по Україні:
"Можливості російської стратегічно авіації фактично вичерпані,оскільки літаки Ту-22М3, які теж уразили - у них лише ракети Х-22 з дальністю ураження 500 км, і не стійкі до РЕБ. Тобто, вони практично не використовуються зараз", - наголосив експерт.
Російські бомбардувальники
Літаки Ту-95МС мають серйозні проблеми через зменшення ресурсів і великої кількості бойових вильотів.
А ті Ту-160, які є справними і застосовуються для бомбардувань України, раніше були передані Україною Росії у 1990-х "в обмін за газ".