Експерт оцінив втрати окупантів внаслідок ударів по аеродрому / фото flickr.com/80591892@N02

Внаслідок ударів по російському ареродрому "Саваслейка" може бути знищено від 25 до 50% МіГів ворога. Такі цифри озвучив головний редактор Defence Express Олег Катков у ефірі Radio NV.

Він нагадав, що в інтерв’ю американському виданню очільник ГУР Кирило Буданов вже офіційно повідомив про знищення літака Міг-31 під час удару 16 серпня по "Саваслейці".

"Відносно кількості пошкоджених літаків, то українські видання, посилаючись на власні джерела, називали доволі серйозні цифри. Тому що, можливо, мова йде про те, що пошкоджено до шести МіГ-31. Це дуже  серйозна цифра, тому що, за оптимістичними оцінками, у РФ приблизно 24 МіГ-31К. І якщо один знищений – це вже супер, а ще пошкоджено 6, то мова йде про 25% таких машин. А враховуючи, що за більш реалістичною оцінкою, їх там взагалі 12, тобто одна ескадрилья, то це вже 50%. І це дуже-дуже серйозні втрати", - прокоментував Катков. 

Відео дня

Він зазначив, що підняв всі попередження про загрози, які були оприлюднені Повітряними Силами останнім часом, і з цього видно, що зльотів з "Саваслейки" та загрози МіГ-31К дуже давно не було.

"Тобто десь, можливо, щось якось та співпало. Будемо сподіватись, що там мова йде не про те, що літаки уражені і вони зможуть у короткій перспективі бути полагоджені. Тобто результат приголомшливий, якщо дійсно мова йде про знищений повністю МіГ-31К, про можливість ураження ще 6 машин. Тоді це асторономічний успіх", - сказав Катков.

Він зазначив, що МіГ-31 вже  не виробляється Російською Федерацією, тобто будь яка втрата цієї машини незворотня. 

Росіяни втрачають МіГи навіть не в бойових умовах

Експерт пояснив, що це пов'язано з технічними особливостями літака.

"Машина дуже специфічна, стара. В неї специфічне паливо – тільки для неї. Доволі розповсюджена проблема-хвороба, яка не була вилікувана у Міг-31, – це їхні двигуни, які регулярно горять. Прямо в польоті. І для розуміння, відпрацювання посадки на одному працюючому двигуні, а інший-який палає, - це стандартна вправа, якій починають вчитися пілоти одразу з опануванням цього літака. Десь раз на рік в поточних умовах у РФ втрачають МіГ-31 - не 31К, а інші в них є – перехоплювачі. І один на рік вони втрачають через пожежу двигунів. Тобто двигун починає горіти і машина не дотягує до аеродрому", - пояснив екперт.

Щодо Міг-31К він зазначив, що це конверсія якраз під носій "Кинжалу" і після відповідного пристосування до ракет літак вже не може виконувати будь-які інші завдання.

"За наявною інформацією, під час робіт над 31К, скоріш за все через питання вантажопід’ємності цієї машини, знімається частина бортового радіолокаційного оснащення, включно з радіолокаційною станцією, і знімаються навіть пілони та кріплення для них, щоб полегшити машину, щоб вона могла підняти та розігнати "Кинжал". Зворотній шлях після переробки літака МіГ у 31К майже неможливий", - сказав Катков.

Удари по авіабазі Саваслейка

21 серпня джерела інформували УНІАН, що унаслідок атаки на військовий аеродром "Саваслейка", у Нижегородській області РФ, 16 серпня знищено три ворожі літаки, ще 5 - пошкоджено. Операція здійснена Головним управлінням розвідки України.

Удар по аеродрому "Саваслейка" здіснили за допомогою дронів-камікадзе. Джерела зазначали, що унаслідок атаки було знищено "літак МІГ-31К, два літаки Іл-76 і пошкоджено близько п'яти літаків, імовірно МІГ-31К".

Атаку на аеродром було здійснено й 13 серпня, внаслідок чого було уражено склад ПММ та пошкоджено літак МІГ-31К/И.  За даними космічної розвідки, на момент здійснення атаки 13 серпня на вказаному аеродромі перебували 11 літаків МІГ-31К/И, літак Іл-76, п’ять вертольотів Мі-8 та Мі-24.

Вас також можуть зацікавити новини: