Японія розробить новий власний винищувач

Уряд Японії прийняв рішення про те, що новий бойовий літак буде розроблятися на території країни.

Влада Японії ухвалила рішення про розробку нового винищувача, який покликаний замінити застарілі Mitsubishi F-2 у 2030-х роках.

Як повідомляє N+1 з посиланням на Jane's, до проекту будуть залучені національні компанії, причому головним розробником найімовірніше буде призначений концерн Mitsubishi Heavy Industries.

Проектування бойового літака, що отримав попереднє позначення F-3, планується почати в 2019-2023 році. Загалом на програму розробки, за оцінкою міністерства оборони Японії, потрібно близько 15 років.

У листопаді 2017 року японський уряд відклав на невизначений термін прийняття рішення про початок розробки проекту нового винищувача F-3. Причиною для відстрочки стала необхідність переглянути плани розвитку сил самооборони країни через збільшену військову активність Північної Кореї та Китаю. При цьому японські військові розглядали два варіанти розробки й виробництва нового бойового літака: створення винищувача силами національних компаній або адаптація проекту іноземного літального апарату по типу F-2.

Тепер же уряд Японії прийняв рішення про те, що новий бойовий літак буде розроблятися на території країни. При цьому до участі в проекті можуть бути допущені іноземні компанії, включаючи британську BAE Systems і американські Lockheed Martin, Boeing і Northrop Grumman. До проекту влада висуває кілька вимог, включаючи відносно невеликі витрати, отримання технологій винищувачів нового покоління та високий модернізаційний потенціал F-3. Проект розробки винищувача F-3 оцінюється в 40 мільярдів доларів.

Винищувачі F-2 надійшли на озброєння Повітряних сил самооборони Японії в 2000 році. Серійно ці літаки випускалися з 1996-го по 2011 рік. Ці літаки розроблялися спільно з американською компанією Lockheed Martin, а за їх основу були взяті винищувачі F-16 Fighting Falcon. У порівнянні з базовим літаком F-2 отримав подовжений фюзеляж, а також крило й горизонтальне хвостове оперення більшої площі. У цілому участь Японії в спільному із США проекті F-2 склала 60 відсотків. За оцінкою японських військових, F-2 прослужать до кінця 2030-х років.

Довжина винищувача F-2 становить 15,5 метра, розмах крила - 11,1 метра, а висота - 4,9 метра. Бойовий літак має максимальну злітну масу 22,1 тонни. F-2 може виконувати польоти на швидкості до 2,1 тисячі кілометрів на годину, а його бойовий радіус становить близько 500 кілометрів. Винищувач озброєний 20-міліметровою авіаційною гарматою та оснащений 11 точками підвіски для ракет, бомб і контейнерів з розвідувальним обладнанням. За даними Flightglobal MiliCAS, на озброєнні Повітряних сил самооборони Японії сьогодні перебуває 81 винищувач F-2.

Читайте такожВинищувачі F-35B можуть списати зі служби раніше терміну

У листопаді минулого року Дослідна лабораторія авіаційного обладнання при міністерстві оборони Японії провела випробування перспективного турбореактивного двоконтурного двигуна з форсажною камерою FX9-1, розробленого в рамках програми зі створення силової установки для винищувача F-3. Під час перевірок фахівці вивели двигун на максимальну тягу із включенням камери форсажу. В ході перевірок тяга двигуна склала 147 кілоньютонів.

Діаметр вентилятора нового двигуна становить один метр, а його загальна довжина - 4,8 метра. Силова установка здатна розвивати тягу до 108 кілоньютонів і до 147 кілоньютонів в режимі форсажу. Раніше повідомлялося, що XF9-1 буде складатися з декількох каскадів: трьох - у зоні вентилятора, шести - у зоні компресора високого тиску і по одному в зонах турбін високого й низького тиску. Турбіни будуть обертатися в протилежних напрямках.

В кінці 2000-х - початку 2010-х років у Японії було розроблено проект демонстратора технологій винищувача п'ятого покоління X-2, також відомого як ATD-X Shinshin. Цей літак здійснив перший політ у квітні 2016 року. Проект призупинено, оскільки його основна мета вважається досягнутою - літак зробив декілька польотів і довів, що японські конструктори здатні проектувати бойові літальні апарати. Технології та напрацювання, отримані в рамках проекту X-2, планується використовувати при розробці винищувача проекту F-3.

X-2 оснащений керованим вектором тяги - за відхилення реактивного струменя відповідають по три «пелюстки» у кожного сопла двигуна. Довжина Shinshin становить 14,2 метра, а розмах крила - 9,1 метра. Літак, розробка якого оцінюється в 325 мільйонів доларів, оснащений двома двигунами XF5-1, розробленими японською корпорацією IHI.

Раніше УНІАН повідомляв, що Японія протягом наступних п'яти років прискорить витрати на новітні винищувачі зі стелс-технологією, ракети великої дальності та інше обладнання для підтримки американських військ у західній частині Тихого океану. Зокрема, Японія планує закупити 45 американських винищувачів F-35 за приблизно $4 млрд, в додаток до вже замовлених 42 літакам.