Експерт відповів, чи вигідно Україні мати завод зі складання винищувачів Gripen

Храпчинський підкреслив, що недостатньо просто відкрити завод: потрібно створити зрозумілу структуру, яка не лише забезпечуватиме літаками, а й можливими видами озброєння.

Відкриття заводу з остаточного складання винищувачів Gripen в Україні вигідне нам тим, що відбувається локалізація виробництва основного типу літака, який експлуатуватиметься в Повітряних силах.

Про це в інтерв’ю УНІАН сказав Анатолій Храпчинський, заступник генерального директора компанії з виробництва засобів радіоелектронної боротьби.

Відповідаючи на запитання щодо того, чи довго будувати такий завод і чи вигідно це для нас в економічному сенсі, він зазначив, що "безумовно, це вигідно для нас".

"Бо відбувається локалізація виробництва основного типу літака, який буде експлуатуватися в Повітряних силах. Якщо подивитися на візію Повітряних сил, яка була оприлюднена ще наприкінці 20-х років, - там зазначалось, що Gripen є найперспективнішим літаком, який хочуть експлуатувати Повітряні сили", - зауважив Храпчинський.

Він додав, що відбувалися певні перемовини щодо імплементації його в Повітряні сили.

"З початком війни це питання теж підіймалося, але на той час Saab не міг забезпечити достатньою кількістю літаків і комплектуючих, тому було ухвалене рішення брати F-16, бо цих винищувачів дуже багато і їх легко відремонтувати або знайти до них деталі", - пояснив експерт.

За його словами, враховуючи те, що це буде основний літак Повітряних сил, локалізація виробництва передбачає максимум позитивних моментів.

"Проте дуже важливо - локалізувати виробництво не в одному місці. Якщо подивитися на український ОПК в контексті авіаційної галузі, то у нас є Харківський авіаційний завод, у нас був "МіГремонт", у нас є Львівський авіаційний завод, у нас є "Мотор Січ", у нас є "Івченко-Прогрес", у нас є завод Антонова, тобто маємо розлогу мережу заводів, які могли б стати елементами одного літака", - сказав Храпчинський.

Він пояснив, що якби певні комплектуючі випускалися на певних заводах, то це дозволило б створити розлогу систему, захищену від можливих диверсій з боку росіян.

Водночас експерт зауважив, що недостатньо просто відкрити завод.

"Треба зробити зрозумілу структуру, яка буде не лише забезпечувати літаками, а й можливими видами озброєння. Бо Gripen несе різноманітні типи ракет", - додав Храпчинський.

Завод зі складання літаків Gripen в Україні - що відомо

Як повідомлялося, раніше генеральний директор шведської оборонної компанії Saab Мікаель Юханссон зазначив, що компанія готова відкрити завод з остаточного складання винищувачів Gripen в Україні.

Він зауважив, що під час війни це непросто, але було б чудово створити в Україні потужності хоча б для остаточного складання і випробувань, а можливо, і для часткового виробництва цих літаків.

Вас також можуть зацікавити новини: