Валерій Рябих розповів, що відомо про російський літак М-55 "Геофізика" / фото wikimedia

У Росії заявляють про розконсервацію висотного літака М-55 "Геофізика", розробленого ще за часів СРСР для боротьби з літаками-розвідниками США. Як розповів директор з розвитку інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Валерій Рябих, робота над цим літаком тривала з 1960 до 1980 років.

"Подібний проєкт перестав бути актуальним, тому що вже перестало бути актуальним використання стратосферних аеростатів, тому що з’явилася космічна розвідка. Проєкт, який був у Радянському Союзі, він називався М-17 "Стратосфера", вирішили переробити та зробити частиною комплексу ракетної системи як розвідувальну складову. Так з’явився цей літальний апарат М-55 "Геофізика". Ця розробка довго не прослужила, бо не встигала радянська наука за змінами у світі", – розповів експерт в ефірі телеканалу FREEДОМ.

Через це літак законсервували. Говорячи про причини, чому росіяни зняли "Геофізику" зі зберігання, Рябих припустив, що "інших якихось засобів у Російській Федерації мало для отримання сучасних технологій". Він вважає, що росіяни хочуть поставити на нього універсальний контейнер розвідки. Потім РФ може використовувати літак для наведення ударних цілей.

Відео дня

"Це може, зокрема, бути наслідком браку сучасних розвідувальних засобів, які є в арсеналі держави-терориста. Як це буде вирішуватися на практиці? Потрібно подивитися. Літаки "Геофізика" є в обмеженій кількості. І тут також важливі їхні характеристики, тому що вони можуть розширити діапазон ведення розвідки із застосуванням засобів, які помічені у використанні тактичної авіації, зокрема на літаках Су-34. Але у цих літаків є власні обмеження. Це, в принципі, дорога їхня експлуатація та невеликий час перебування на бойовій позиції, де вони могли б вести подібну розвідку. Тому я не думаю, що потрібно зараз замислюватися про якісь засоби протидії цим літакам", – наголосив експерт, зауваживши, що актуальність використання таких бортів може відпасти сама собою.

Літаки "Геофізика"

Перший політ М-55 "Геофізика" відбувся в 1988 році. Загалом виготовлено до п'яти таких літаків. З 1996 року вони використовувалися для наукових експериментів цивільного характеру. 

Щодо характеристик, то довжина фюзеляжу цих літаків становить 22,67 метрів, розмах крила – 37,4 метра, максимальна швидкість польоту - 743 км/год на висоті 20 км, максимальна висота польоту - 21,5 км. Практична дальність польоту становить 1220 км.

Вас також можуть зацікавити новини: