"Це провал": оглядач пояснив, що не так з російським винищувачем-невидимкою Су-57

Відомо, що розробка Су-57 почалася на початку 2000-х років.

Китай і США створили сильні й інтегровані флотилії винищувачів п'ятого покоління, однак Росія досі намагається їх наздогнати у цьому відношенні. Про це пише оборонний оглядач Айзек Зайц для журналу 19FortyFive

Тому РФ розробила винищувач Су-57 (кодове ім'я НАТО: "Felon") для конкуренції з американськими F-22 Raptor і F-35 Lightning II. За словами експерта, попри те, що це більш-менш досконалий літак, російська промислова база далека від того, аби налагодити серійне виробництво цього малопомітного літака у потрібних обсягах. 

Водночас, як підкреслив оглядач, багато експертів називають цей винищувач одним словом: "провал". 

Створення Су-57

Зазначається, що розробка Су-57 почалася на початку 2000-х років в межах програми ПАК ФА (Перспективний авіаційний комплекс фронтової авіації), метою якої було створення винищувача нового покоління для заміни старіючого парку літаків радянських часів. 

"Прототип, що отримав позначення Т-50, здійснив свій перший політ 29 січня 2010 року. Протягом наступного десятиліття літак пройшов широкі випробування і доопрацювання, було побудовано і піднято в повітря кілька прототипів", - зауважив Зайц.

Однак під час розробки Су-57 зіткнувся з багатьма проблемами, серед яких технічні питання, бюджетні обмеження та міжнародні санкції. Попри ці перешкоди, уряд РФ все-таки вирішив продовжувати цей проєкт. 

Чим особливий цей винищувач

Як зазначив експерт, Су-57 має витончений, непомітний дизайн, який характеризується кутастими лініями, змішаною конфігурацією крила і корпусу та внутрішніми відсіками для озброєння.

"Ці особливості сприяють низькому радіолокаційному перерізу, що ускладнює виявлення і відстеження літака ворожими радіолокаційними системами - хоча експерти мають сумніви щодо його малопомітності. Сучасні композитні матеріали ще більше підвищують його скритність, зменшуючи при цьому вагу і підвищуючи міцність", - додав оглядач.

За словами Зайца, однією з найбільш помітних ознак Су-57 є його надманевреність, яка досягається завдяки поєднанню двигунів з векторним управлінням тягою та вдосконаленого аеродинамічного дизайну. 

"Ця обтічна конструкція дозволяє літаку виконувати складні маневри, такі як "Кобра Пугачова" і "Кульбіт", які можуть мати вирішальне значення в сценаріях повітряних боїв", - підкреслив автор матеріалу. 

Також кабіна екіпажу Су-57 має найсучаснішу авіоніку та є скляною з великими багатофункціональними дисплеями та індикаторною панеллю. 

"Пілоту допомагає вдосконалена система управління польотом і набір датчиків, включаючи радар з активною електронно-сканованою антенною решіткою (AESA), інфрачервону систему пошуку і супроводу (IRST) та комплекс засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ). Ці системи надають пілоту всебічну інформацію про обстановку і дозволяють Су-57 вражати декілька цілей одночасно", - зазначив експерт.

Крім того, Су-57 може виконувати різні місії, серед яких завоювання переваги у повітрі, наземні атаки, розвідка та радіоелектронна боротьба. 

"Його сучасне радіоелектронне обладнання та набір датчиків дозволяють йому діяти в складних умовах і швидко реагувати на повітряні та наземні загрози. Невидимість Су-57 також дозволяє йому проникати крізь системи протиповітряної оборони противника і завдавати ударів з мінімальним ризиком бути виявленим", - додав оглядач.

Використання винищувача у бойових діях

Як зазначив Зайц, з моменту свого створення Су-57 мало разів використовувався в бойових діях. Однак у 2018 році літак перекинули до Сирії для бойових випробувань, де, як відомо, він завдав ударів по терористичних цілях та зібрав дані про свою ефективність в бойових умовах. 

"Численні джерела також стверджують, що Су-57 використовувався в Україні для нанесення ударів та виконання інших місій, а російські джерела стверджують, що він вже здобув перемогу в бою "повітря-повітря" (хоча жодних доказів таким заявам немає)", - зауважив аналітик.

Експерт підсумував, що Су-57 не є таким досконалим, як його американські аналоги. Також через повільну виробничу базу РФ створила не так багато цих винищувачів, з якими варто рахуватися. 

Інші цікаві матеріали про літаки РФ

Раніше експерти пояснили, що означає абревіатура радянського винищувача "МіГ". Як виявилось, "МіГ" - це абревіатура, що походить від прізвищ двох головних конструкторів: авіаконструктора Артема Мікояна та інженера-аеродинаміка Михайла Гуревича.

Водночас авіаексперт Валерій Романенко розповів, що РФ майже відновила втрати сучасних винищувачів. За його словами, в Росії було відновлено парк літаків сучасніших типів - Су-30СМ, Су-35, Су-34.

Вас також можуть зацікавити новини: