Якщо США знімуть санкції, то Білорусь знову зможе ремонтувати літаки, - експерт

Зняття санкцій США з білоруської авіакомпанії "Белавіа" дозволить білорусам отримувати комплектуючі для своїх літаків західного виробництва та частково постачати їх росіянам. Про це військовий експерт, виробник засобів радіоелектронної боротьби Анатолій Храпчинський сказав в етері "Українського радіо", коментуючи можливість зняття санкцій з боку США.

Він пояснив, що наразі, попри розмови та заяви білоруських ЗМІ, на сайті Мінфіну США немає інформації про відміну санкцій проти "Белавіа", які були введені в 2021 році. Але якщо це станеться, каже експерт, то білоруси отримають можливості ремонтувати літаки та постачати запчастини росіянам.

"Якщо відбудеться повне зняття санкцій, то що Білорусь почне активно отримувати комплектуючі для своїх шістьох Boeing і, можливо, почне постачати певну кількість комплектуючих для російських літаків Boeing або тих же Embraer. Тут важлива не так юридична площина, як важливість доступу до комплектуючих. На даному етапі Росія та Білорусь вимушені купувати по всьому світу поламані літаки для того, щоб використовувати їх як донорів. Навіть в законодавстві РФ хотіли прописати можливість закупівлі неоригінальних запчастин для літаків", - сказав він.

Відео дня

Він каже, що важливо розуміти, які саме санкції планують знімати та як швидко компанія Belavia Technics отримає сертифікат, який дозволить їм ремонтувати літаки та отримувати комплектуючі для ремонту. Також треба уточнити, чи торкнеться зняття санкцій дозволів на польотів "Белавіа" в Сполучені Штати.

Експерт додав, що залишаються європейські санкції, які не дозволяють "Белавіа" літати в Європу. Окрім того, європейські санкції не дозволяють ремонтувати Boeing та інші літаки. 

"Якщо санкції будуть зняті, то куди реально зможуть літати літати "Белавіа"? Якщо йдеться тільки про комплектуючі, то чи не стане це просто шлюзом для російського флоту, щоб той міг закуповувати запчастини? І як на це подивиться світ – крізь пальці чи це хтось буде контролювати?", - додав він.

За його словами, треба передбачити усі можливі варіанти у разі зняття санкцій з білоруської авіакомпанії – торкнеться це тільки перевізника, чи ремонтну компанія також. Водночас, отримання комплектуючих – надважлива проблема і для білоруських, і для російських перевізників, зазначив експерт. Адже обидні складаються здебільшого з західних бортів та страждають від відсутності комплектуючих. 

"Але ж зняття санкцій може бути з обмеженням, тобто кінцевим отримувачем продукту може бути лише "Белавіа". Тобто під 6 літаків на рік буде даватися певна кількість комплектуючих, які будуть належно обслуговувати ці літаки", - пояснив він.

Більше про зняття санкцій з "Белавіа" 

Нагадаємо, що раніше Анатолій Храпчинський говорив, що зняття санкцій з "Белавіа" може спростити військову логістику для Росії. Зокрема, ремонт наявних транспортних літаків Boeing дозволить постачати ними деталі з Китаю. При цьому багато залежатиме від позиції компанії Boeing.

Вас також можуть зацікавити новини: