Найбільші кіновиробники світу натякають, що збираються активно розвивати свої онлайн-кінотеатри, приносячи в жертву реальні мережі.
Минулого тижня сейсмічний зсув сколихнув кіноіндустрію. Компанія WarnerMedia - одна з найбільших кіностудій у світі - оголосила, що всі її фільми 2021 року включно з блокбастерами, такими як "Дюна" і "Матриця 4", вийдуть на платформі HBO Max і в кінотеатрах одночасно.
Кожна стрічка буде транслюватися на сайті місяць, а потім зникне. Це незвичне рішення, яка, здавалося б, повинне дати передплатникам потік нових фільмів і водночас дозволити трансляцію новинок в кінотеатрах. В заяві WarnerMedia назвали цю гібридну модель "стратегічною відповіддю на наслідки поточної глобальної пандемії", - пише The Atlantic. Втім, цей очевидний компроміс буде катастрофічним для кінотеатрів.
Фільми, які WarnerMedia викладуть на HBO Max починаючи з "Диво-жінка 1984", охоплюють всі жанри й бюджети. Аудиторії отримають доступ до великих франшиз ("Годзила проти Кінг Конга" і "Загін Самогубців"), очевидних претендентів на нагороди "Король Річард", "Іуда і Чорний Месія"), сімейних фільмів ("Том і Джері" і "Космічний джем 2"), кіноприквелу до "Клану Сопрано", нового фільму Клінта Іствуда тощо.
Читайте такожВстигнути в кіно до локдауну: трагікомедія «Ще по одній», авантюрна комедія «Афера по-голлівудськи» та інші прем'єри 10 грудня
В короткостроковій перспективі все, що WarnerMedia робить, має сенс. Навіть на ранній стадії вакцинації, індустрія кінотеатрів навряд чи відскочить до стану, схожого на нормальний. Цього не станеться до літа 2021 року. А це доволі багато часу для очікувань на всі ці фільми, які були зняті вже дуже давно. Інші виробники кіно, особливо в Азії, на підйомі. Тому що їхні країни краще розібралися з пандемією. Підхід одночасної публікації в інтернеті й на широкому екрані дозволяє Warner зібрати касу у світі і водночас переконати американців активніше користуватися HBO Max. Інсайдери з кіностудії запевняють, що це тимчасова зміна, яка зникне після 2021 року.
Але є маленька проблема: кінотеатри можуть не вижити до того часу. Найбільша мережа в США AMC застерегла інвесторів, що в неї можуть закінчитися гроші вже на початку 2021 року. Інша велика мережа Regal закрила свої кінотеатри на невизначений термін. Такому бізнесу потрібен продукт, щоб вижити. І їм буде важко переконати аудиторію повернутися в театр, якщо багато людей вже подивилася новинки вдома по телевізору.
Читайте такожВідомий голлівудський актор шукає фото України для нового проекту: попросив про допомогу українців
Коротше кажучи, всі інші голлівудські кіностудії так чи інакше зроблять те ж, що і WarnerMedia. До цього часу компанія буде дистриб’ютором, зосередженим на театральних релізах. У вересні вона помітно просувала фільм "Тенет" Крістофера Нолана, який став найбільшою подією. Попри те, що в США стрічка заробила 60 мільйонів доларів (і це більше, ніж будь-який інший "пандемічний" реліз), вона не змогла вдихнути життя в індустрію самотужки. Кінотеатри в Нью-Йорку й Лос-Анджелесі не відкрилися в той же момент, коли Голлівуд знову зміг щось запропонувати.
Не дивно, що більшість мереж зустріли оголошення WarnerMedia насмішками й відчаєм.
"Вочевидь, WarnerMedia збирається принести в жертву значну частину дохідності своєї кіностудії, а також своїх партнерів й кіновиробників, заради субсидування HBO Max. Як AMC, ми зробимо все, що в наших силах, щоб Warner не зробив це за наш рахунок. І ми будемо агресивно просувати економічні умови, щоб захистити наш бізнес", - сказав виконавчий директор AMC Адам Арон.
Читайте такожТворець серіалу "Чорне дзеркало" зніме для Netflix псевдодокументалку про 2020-й рік