На думку експерта, ціни на вживані авто в Україні зростуть у межах 5%.
Після нещодавнього запровадження додаткових мит у Сполучених Штатах американський авторинок зазнає суттєвих змін. Хоча ці нововведення безпосередньо стосуються передусім внутрішнього споживача в США, певний вплив можуть відчути й українські автолюбителі. Про це в коментарі УНІАН розповів власник та CEO компанії Luaz Motors Вадим Ігнатов.
"Мита запроваджені й ціни на автомобілі на внутрішньому ринку США зростуть десь від 4 до 12 тисячі доларів на кожній моделі. Це значне підвищення ціни, яке стосується нових автомобілів. Але це, безумовно, потягне за собою й вторинний ринок. Вже на ринку спостерігається пожвавлення торгівлі, особливо машинами дорожчого діапазону", - розповів Ігнатов.
За його словами, ситуація у Сполучених Штатах Америки відчутно позначиться на світовому ринку, хоча країни на кшталт України чи Китаю мають свою специфіку.
Попри світову турбулентність, Ігнатов прогнозує лише помірне зростання цін на вживані авто в Україні, яке не перевищить 5%.
"Важко прогнозувати, але я думаю, що ціни в Україні на вторинному ринку можуть піднятися не більше ніж до п'яти відсотків", - сказав експерт.
Експерт звертає увагу на те, що в Україну з США здебільшого імпортують не нові автомобілі, а вживані автівки - і дуже часто після ДТП.
"Такі машини в США майже ніхто не купує. Відновлювати їх там надто дорого, а продати після ремонту за вигідною ціною практично неможливо. Натомість в Україні з цим давно навчилися працювати. Ми купуємо такі авто, ремонтуємо й продаємо далі. Тому я не думаю, що це суттєво вплине на наш саме український ринок, але на американський ринок ці мита, звичайно, вплинуть сильно", - розповів Ігнатов.
На думку Ігнатова, невелике подорожчання може торкнутися не лише традиційних авто з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ), але й електрокарів - особливо Tesla. Але на цей раз не через мита американського президента, а поведінку та репутацію власника компанії.
"Через дивну поведінку мільярдера Ілона Маска багато американців почали масово продавати свої Tesla. Відповідно, ці автомобілі якраз з'являться на вторинному ринку й таких машин стає дедалі більше. Я думаю, що навіть можуть на електромобілі Tesla в Україні знизитися ціни", - сказав CEO Luaz Motor.
Ігнатов також уточнює, з яких країн нині в Україну найчастіше везуть електромобілі:
За словами експерта, Європа посідає проміжне місце.
Як повідомляє "Укравтопром", з початку року українці придбали майже 9 тисяч вживаних авто зі США. Так, у першому кварталі 2025 року свою першу реєстрацію в Україні пройшли 8 984 вживаних легковиків зі штатів.
Зазначається, що найбільша частка з цієї кількості - електромобілі (42%). Бензинові авто охопили 41%. Гібридним авто належить - 7%. Дизельним та авто з газобалонним обладнанням (ГБО) - по 5%.
Середній вік американських автомобілів з пробігом, що поповнили український автопарк з січня по березень дорівнює 6 років.
ТОП-10 вживаних автомобілів в Україні зі США:
Нагадаємо, що президент США Дональд Трамп оголосив про введення нищівних мит у розмірі 25% на всі автомобілі іноземного виробництва і запчастини, які імпортуватимуться в Америку. Вони почали діяти з 3 квітня. При цьому ставка мита була діференційованою - для кожної країни своя в залежності від того, що команда Трампа вважала справедливим.
Після запровадження Трампом високих тарифів на імпорт до США на біржах по всьому світу почалося падіння індексів. Зокрема подешевшали і акції американських компаній, оскільки інвестори бояться рецесії та інфляції в США після запровадження торговельних бар’єрів.
Крім того, знизились капітали найбільших американських мільярдерів, включно з Ілоном Маском, Джефом Безосом та Марком Цукербергом.
Втім, учора Трамп несподівано заявив, що митні тарифи США для всіх країн тимчасово будуть знижені до 10%, і тільки для Китаю вони не просто залишаться на підвищеному рівні, але зростуть додатково - тепер до 125%.
Пізніше повідомлялося, що Трамп неочікувано призупинив дію запроваджених раніше жорстких мит на 90 днів. Більшість його старших радників дізнались про це вже після ухвалення рішення - попри те, що вранці того ж дня президент публічно підтримував жорсткий курс. Причиною призупинення мит стала паніка на ринку.