«Лотерейники готові працювати за правилами, які оголосить держава»...
«Лотерейники готові працювати за правилами, які оголосить держава»...

«Лотерейники готові працювати за правилами, які оголосить держава»...

13:00, 22.12.2009
10 хв.

Український ринок грального бізнесу поза законом, і тепер на порядку денному доля лотереї. Про ситуацію на ринку в інтерв`ю УНІАН розповів президент компанії «М.С.Л.» Георгій Ложенко

Український ринок грального бізнесу ось вже декілька місяців залишається поза законом, і тепер на порядку денному доля лотереї. І річ не в тому, що наразі її ніхто не збирається забороняти, а, швидше, в тому, що у зв`язку зі зростаючим інтересом до бізнесу з боку парламентських сил можна констатувати – ринок в очікуванні змін. Про те, які законодавчі ініціативи можуть бути прийняті найближчим часом відносно лотерейних операторів, а також про суперечки в середовищі букмекерів в інтерв`ю УНІАН розповів президент найбільшого в Україні представника ринку – ТОВ «М.С.Л.» Георгій Ложенко.

- Георгій Олександрович, чи потрібна на сьогоднішній день державна монополія на ринку лотерейних операторів, яку ініціює депутат від БЮТ Антон Яценко?

«Лотерейники готові працювати за правилами, які оголосить держава»...В Україні монополія реально є. По суті, вона введена ухваленням закону про припинення видачі ліцензій (у 2005 році – ред.). Просто закон має іншу назву. Йшлося про те, щоби ввести більш цивілізовану форму управління і контролю ринку з боку держави. Але жодна держава не в змозі проконтролювати більше двох учасників, у крайньому випадку, трьох. Функції контролю дуже складні.

Відео дня

- У чому полягає складність?

Наприклад, оператор заявляє під час якої-небудь гри джек-пот у 150 млн. грн. Хто бере на себе відповідальність, якщо це державна лотерея, що гроші переможцеві будуть виплачені? Повинні бути розроблені механізми гарантування виплат, хтось має це контролювати.

У нас зараз відбувається перевірка Мінфіну, переперевіряється кожен крок. А скільки треба би було перевіряючих, якби таких компаній було хоча б 10?

- На які законодавчі нововведення чекаєте найближчим часом?

У нашій державі неможливо нічого передбачити, тому ми знаходимося в постійному очікуванні. Важливо, що ми готові працювати за тими правилами, які держава оголосить. Головне, щоби правила були, і щоб вони були зрозумілі.

- Сьогодні вони незрозумілі?

Ідеальних законів немає, але, принаймні, ті правила, які сьогодні існують, дали можливість ринок розвинути. Якщо порівняти з тим періодом, коли не було взагалі ніяких регулюючих законів, і на ринку знаходилося 96 лотерейних операторів, які змагалися у тому, хто краще обдурить гравця, а саме така була конкуренція, звідки пішли розмови про лохотронщиків?  - з тих часів, то, напевно, можна сказати, що успіх є. Але це не означає, що таке регулювання відповідає завтрашнім завданням. Для того, щоби ринок розвивався далі, необхідні закони.

- Які закони необхідні для вдосконалення регулювання ринку?

Спершу потрібен профільний документ, адже закону про лотерею в Україні немає. Питання не про запровадження монополії (яку пропонує БЮТ – ред.), а в принципі про регулювання даної сфери діяльності. Як держава вирішить, так ми і  працюватимемо. Але якщо ініціативи сприятимуть розвитку ринку і збільшенню відрахувань до бюджету, то можна буде говорити про те, що держава ухвалила правильне рішення. Якщо все піде у зворотному напрямку, значить – неправильне.

 - Чи є сьогодні передумови для розробки профільного закону?

 Ви хочете, щоб я виступив у ролі провісника? (Сміється)

- Так.

Я наведу у якості прикладу ситуацію на ринку США. Американці дуже пишалися тим, що в 60-70-і роки не просто монополізували лотерейний ринок, вони зробили його повністю підконтрольним державі. Кожен штат проводить свою лотерею – одна компанія-оператор, тобто монополіст. У більшості випадків вона належить казначейству чи іншій фінансовій структурі, яка є державним органом управління. Все було добре до останнього часу. Грошей вистачало, соціальні програми виконувалися. Лотерейні гроші були не обов`язковою, але підмогою. Коли економіка стала  кульгати, відповідно, у першу чергу, почалися проблеми з фінансуванням соціальної сфери. І виявилось, що ці структури не в змозі упоратися із цим завданням. У лотерейних компаніях працювали чиновники, які повністю були позбавлені підприємницького духу, фантазії, ідеї. Вони не можуть цей бізнес просувати. І з`явилися ініціативи, щоби залучати приватних інвесторів. Здавалося б, має вишикуватися черга охочих – легкі гроші. Нічого подібного не сталося, черги немає, тому що законодавство штатів таке, що воно не мотивує бізнес.

Тепер для початку потрібного у кожному штаті змінити законодавство. І це не конгрес США ухвалює рішення, а кожен штат по-своєму регулює. Потім знайти інвестора і так далі. Ось коли потрібний закон.

Візьмемо Україну. Хіба у нас все так добре в соціальній сфері, вистачає гроші? Це завдання для політиків, депутатів розробити механізми, щоби гроші від лотерейної діяльності правильно використовувалися, не тонули десь у безодні. Вони повинні мати конкретне призначення. Коли за це візьмуться, дуже важко сказати.

Монополія на сьогоднішній день потрібна. Вона і є. Монополія – це не управління ринком. Вона означає, що конкуренція, м`яко кажучи, недоцільна.

В Італії, наприклад, працюють три оператори на ринку, в Греції – два, у Франції – один, в Іспанії – два. Ми не знайдемо жодної європейської країни, де буде два десятки операторів. Якщо ми візьмемо Німеччину, то там ситуація така ж, як в Америці – на один регіон один оператор. Він контролюється, він мотивується. Інвестор має інтерес вкладати гроші в бізнес, але основний заробіток – кошти для соціальної сфери.

- Чи є привабливим український лотерейний ринок для інвесторів, якщо так, то у чому полягає привабливість?

Я б сказав так – не дуже. Причина – ризики непередбачуваності. Навіть найкращий закон, з певних невідомих причин може бути перекручений, доповнений. Адже достатньо один абзац вилучити, іншій додати, і вже на практиці отримаємо зовсім інший документ.

 - Прокоментуйте, будь ласка, претензії букмекерів щодо того, що лотерея «Спортліга» забрала собі їхній хліб.

На предмет дотримання нами законодавства нас перевірили усі – МВС, прокуратура, податкова, Мінфін доперевіряє. Питань до нас немає. Заяви букмекерів... У них така точка зору. У нас країна демократична. Кожен має право висловлювати свою думку. І заяви людей, які проводили прес-конференції, я поважаю з погляду їх права висловити думку. Причини, чому вони це роблять, знаходяться в площині моїх припущень.

(Букмекери стверджують, що оператор державних лотерей ТОВ «М.С.Л.» проводячи лотерею «Спортліга», порушує закон про заборону грального бізнесу, оскільки умови лотереї відповідають умовам прийняття букмекерських ставок - ред.).

- Чи планує «М.С.Л.» найближчим часом залучати інвесторів?

Пошук інвестора ми почали ще у 2005 році. Знаходимося у контакті з чималим числом потенційно готових вкладати в Україну. Адже мова не про компанію «М.С.Л.» як про окрему частину економіки або бізнесу. Є багато проектів, домовленостей, близьких до завершення. Чи вирішиться ситуація до президентських виборів? Навряд чи. Як поведеться інвестор в умовах, коли даються різні оцінки роботи економіки, поведінки  гривні?.. Це для інвестора ризик. І наша компанія - складова цього ризику. Тому сказати точно, що завтра я щось підпишу, я не можу. Це більше залежить не від мене, а від сміливості того чи іншого інвестора. Вони представляють чотири країни – Англію, Грецію, США і Росію.

- Георгій Олександрович, як Ви оцінюєте обсяг українського ринку лотерейних операторів?

Ринок рік у рік росте, тільки різними темпами – залежно від дій чиновників, це одна складова, і загальноекономічної ситуації – інфляція, зміна курсу, «грипозна» паніка. Якщо брати загальний тренд за останні 10 років, то він, безумовно, спрямований угору. 2008 рік був більш сприятливим, ніж нинішній. У чиновників була зацікавленість, щоби у бюджет спрямовувалося більше грошей.

У нинішньому році ситуація змінилася. Ставлення стало менш передбачуваним. Це пов`язано із затримками видачі дозволів на певні ігри, на зміни в них. Те, що за ліцензійними умовами має займати до 10 днів, затягувалося на півроку. Це стримувало розвиток компанії, відповідно, обсяг надходжень до бюджету. Через названі причини у 2009 році, у порівнянні з 2008, ми свій бізнес-план недовиконали приблизно на 20%. Оборот компанії за підсумками року складе 369,3 млн. грн., що на 21% більше, ніж у 2008 р. Сума виплачених виграшів за результатами 12 місяців складе 208,8 млн. грн., що на 18% більше, у порівнянні з 2008 р. Що стосується бюджету, то у 2009 р. ми перерахували до бюджету 52,6 млн. грн., тобто на 22% більше, ніж минулого року.

У 2010 році орієнтуємося на 600 млн. грн. обороту і значне збільшення відрахувань до бюджету, якщо не буде ніяких присікувань і палиць у колеса...

- Спасибі за бесіду.

Бесіду вела Юлія Главацька (УНІАН)

*** На сьогоднішній день МСЛ проводить 30 лотерей. Це весь спектр розваг для шукачів лотерейного успіху – миттєві, числові, бінго та інтернет-лотереї. Спектр ігор досить різноманітний. Основні бренди – "Лото-Забава" – сімейна гра, телевізійний розіграш дуже популярної квартирної лотереї "ХТО ТАМ", лотерея "Мегалот", яка трансформувалася з "Українського спортлото", "Спротпрогноз" - для чоловіків, які люблять і знаються на футболі. Є великий вибір миттєвих лотерей, які мають своїх шанувальників.

Згідно з українським законодавством про державні лотереї, не менше 50% виручених від проведення лотереї коштів спрямовуються у виграшний фонд. МСЛ перераховує гроші у державний бюджет, тому виграші не оподатковуються. У своїй діяльності МСЛ співпрацює з відомими іноземними і вітчизняними фірмами, використовує високотехнологічне устаткування. З 1993 року МСЛ входить до складу Європейської асоціації державних і ТОТО лотерей. Ця асоціація об`єднала лотерейні компанії європейських країн, Ізраїлю і деяких країн СНД.

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся