Ілюстрація / REUTERS

Компанія Boeing опублікувала внутрішню переписку власних співробітників. Вони писали один одному, що тимчасово виведений з експлуатації лайнер 737 Max непридатний до польотів, і обговорювали лобіювання проти інтересів авіаційного регулятора.

Читайте такожBoeing на тлі проблем з 737 MAX втратив лідерство серед постачальників літаків - ЗМІ

Авіалайнер 737 Max "проектували клоуни, якими, в свою чергу, керували мавпи", - йдеться в повідомленні одного співробітника Boeing іншому, написаному в чаті в квітні 2017 року, передає Бі-бі-сі.

Відео дня

У компанії підкреслили, що опублікували листування (з певними купюрами) з власної ініціативи, дотримуючись принципу прозорості. Місяць тому в Федеральне управління цивільної авіації і конгрес США була передана невідредагована версія.

У заяві Boeing листування названо "абсолютно неприйнятним". "Ці повідомлення не відображають ні те, якою наша компанія є сьогодні, ні те, якою вона повинна бути", - додали в Boeing.

Ще в одному повідомленні, від листопада 2015 року, співробітники Boeing обговорюють, як протидіяти ініціативі федерального авіаційного управління. FAA вимагало зробити тренування на симуляторах обов'язковою частиною підготовки пілотів лайнера 737 Max, а співробітники обговорювали, як цього не допустити.

"Ми будемо з цим боротися, і швидше за все нам знадобиться підтримка на найвищому рівні, коли дійде до фінальних переговорів", - йдеться у ньому.

У лютому 2018 року ще один співробітник написав іншому: "Ти б посадив свою сім'ю на літак, пілот якого тренувався на симуляторі Max? Я б ні".

Листування вже прокоментували в конгресі і в FAA. Голова комітету з транспорту Пітер ДеФазіо заявив, що листування "показує скоординовані зусилля з метою приховати критично важливу інформацію від регуляторів і громадськості, які почалися з перших днів існування проекту 737 Max".

В FAA у свою чергу заявили, що всі недоліки моделі і симуляційної програми, про які йдеться в листуванні, були усунені.

"Тон і зміст деяких з документів викликають розчарування", - йдеться в заяві регулятора.

У Boeing визнали, що частина повідомлень "викликає питання" з приводу переговорів компанії з регулятором, однак висловили "впевненість у регуляторному процесі за твердженням симуляторів". Симуляційні програми для 737 Max удосконалювалися протягом останніх років, додали в Boeing,

16 грудня Boeing оголосила, що з січня 2020 року припинить виробництво авіалайнерів серії 737 Max. Експлуатація літака була припинена через дві авіакатастрофи, які відбулися в останні роки.

У жовтні минулого року при падінні лайнера авіакомпанії Lion Air в Індонезії загинуло 189 осіб. У березні 2019 року літак авіакомпанії Ethiopian Airlines цієї моделі розбився в Ефіопії, загинуло 157 осіб.

23 грудня керівник Boeing Денніс Мюленбург пішов у відставку.