Ілюстрація REUTERS

Минулого року Tesla в рекордні терміни побудувала і ввела в експлуатацію завод Gigafactory 3 в Шанхаї, який став першим автоскладальним підприємством компанії за межами США, а зараз готується до будівництва наступного європейського заводу Gigafactory 4 в Берліні.

Читайте такожTesla стала дорожчою за GM і Ford разом узятих

Про це повідомляє портал ITC.ua.

Відео дня

"Схоже, будівельні роботи розпочнуться вже дуже скоро. Як стало відомо, на початку місяця Tesla підписала з владою в Бранденбурзі угоду про купівлю землі для будівництва цього самого Gigafactory 4", - йдеться в повідомленні.

Земельна ділянка в промисловому районі муніципалітету Грюнхайде має площу понад 300 гектарів. Фінансовий комітет парламенту Бранденбурга схвалив угоду 9 січня.

Сама Tesla відмовилася коментувати угоду. З іншого боку, всі подробиці відомі. Попередня оцінка вартості ділянки - 40,91 мільйона євро. Але зараз фахівці перевіряють територію на наявність вибухонебезпечних боєприпасів, які могли залишитися після Другої світової війни й, залежно від результатів перевірки, сума може бути змінена.

Політики, профспілки та місцеві організації привітали угоду, оскільки завод має створити близько 7 тисяч нових робочих місць. Але, як завжди, не обійшлося і без незадоволених - близько 250 осіб влаштували акцію проти будівництва підприємства, заявивши про негативний вплив на навколишнє середовище та ймовірні проблеми з водопостачанням.

Ілюстрація REUTERS

Будівництво шанхайської Gigafactory 3 почалося за кілька місяців після того, як стало відомо про купівлю земельної ділянки, а через десять місяців запрацювала виробнича лінія з випуску найпопулярнішого автомобіля компанії Model 3. Вже зараз лінія Gigafactory 3, де збирають Tesla Model 3, видає по 3 тисячі машин на тиждень, а після введення другої лінії зі збірання компактних кросоверів Model Y та виходу на повну потужність підприємство випускатиме 250 тисяч автомобілів на рік. Малоймовірно, що Tesla буде затягувати з будівництвом Gigafactory 4.

Попередні чутки вказували, що європейський завод Gigafactory 4 в Берліні з проектною потужністю 500 тисяч автомобілів на рік може запрацювати вже у 2021 році. Але якщо будівництво стартує в найближчі місяць-два, то Tesla цілком може вкластися у десятимісячний термін, як у випадку з Gigafactory 3. 29 січня Tesla опублікує черговий фінансовий звіт (за підсумками четвертого кварталу 2019 року і за весь 2019 рік), тому чекаємо офіційних подробиць.

Залишається додати, що за весь 2019 рік Tesla реалізувала 367 500 автомобілів, що значно більше, ніж за два попередні роки разом узяті. Судячи з усього, вже цього року Tesla зможе вийти на обсяги виробництва 500 тисяч автомобілів в рік (спочатку цієї мети компанія планувала досягти у 2018 році).

Між тим, курс акцій Tesla тримається вище позначки 500 доларів і компанії все трохи не вистачає, щоб переступити позначку в 100 мільярдів доларів ринкової капіталізації.