Ілюстрація REUTERS

Оголошуючи про запуск Gigafactory 3 в Шанхаї (це перший завод Tesla за межами США), де з випередженням графіка стартував пробний випуск Model 3, під час оголошення фінансових результатів третього кварталу, засновник і голова Tesla Ілон Маск пообіцяв незабаром повідомити точне місце розташування європейської Gigafactory 4, де будуть збиратися Model 3 і Model Y.

Читайте такожTesla додала потужності Model S, щоб обігнати конкурента Porsche Taycan

І ось учора на церемонії Golden Steering Wheel (Tesla Model 3 отримала нагороду Auto Bild у номінації «найкращий середньорозмірний седан») Маск назвав місце розташування четвертої гігафабрики. Новий завод — і тут ніяких сюрпризів — розташується в Берліні, передає itc.ua.

Відео дня

Кажучи точніше, підприємство буде побудовано неподалік від нового аеропорту в околицях Берліна. Першим ділом на Gigafactory 4 компанія планує налагодити виробництво компактних кросоверів Model Y, а потім, як ми дізналися з недавнього звіту, і седанів Model 3, які почали продаватися в Європі на початку року.

Як відомо, зараз Tesla планує почати серійний випуск Model Y на заводі у Фрімонті до літа 2020 року, так що раніше цього часу Gigafactory 4 не запрацює. Ймовірно, будівництво Gigafactory 4 розпочнеться на початку 2021 року, а до його кінця підприємство буде введено в дію. Важливо уточнити, що на Gigafactory 4 будуть випускати і електродвигуни, і акумуляторні батареї для автомобілів Tesla.

Gigafactory 4 дозволить не тільки знизити логістичні витрати на доставку готових електромобілів і прискорить відвантаження машин замовникам, але і потенційно дозволить скоротити собівартість (не доведеться платити мито), хоча це не обов'язково означає зниження ринкової ціни для покупця, хіба що в перспективі.

Також будівництво нового заводу, як і скрізь і завжди, це інвестиції в економіку і нові робочі місця. На жаль, поки ніяких подробиць на цей рахунок немає. Але от місцевому виробнику Volkswagen, який не особливо-то й поспішає з випуском електричних моделей, явно пора змінювати стратегію і прискорятися. У Volkswagen і зараз якось не дуже виходить конкурувати з Tesla, і якщо керівництво не зробить ніяких кроків, то ця повільність може зіграти з легендою німецького автопрому злий жарт.

Крім заводу Tesla побудує в Берліні ще й науково-дослідний центр, оскільки, як вважають у компанії, берлінські традиції у сфері мистецтва — одні з найсильніших у світі.

Вимальовується цікава закономірність у стратегії Tesla — закордонні виробництва орієнтовані на випуск масових моделей Model Y і Model 3, тоді як нові для себе автомобілі компанія Ілона Маска воліє випускати на батьківщині. Мова про вже анонсовані Tesla Roadster 2 і Tesla Semi, а також пікап Tesla Cyber Truck, чия презентація відбудеться вже наступного тижня. Раніше Маск також говорив про плани побудувати підприємства Tesla на кожному континенті.

Залишається додати, що в кінці 2016 року Tesla купила німецького виробника промислових роботів Grohmann Engineering, щоб швидше вийти на обсяги виробництва до 500 тис. автомобілів на рік. План за підсумками нинішнього року — від 360 тис. до 400 тис. тобто, наступного року Tesla цілком може досягти цієї мети, хоча спочатку планувала зробити це ще в 2018 році.

Нагадаємо, на сьогодні у Tesla є три заводи Gigafactory, два з них розташовані в США, а третій за $2 млрд нещодавно запрацював в Китаї, причому побудувати його вдалося за рекордні терміни (10 місяців).

Перша Gigafactory, спільне підприємство Tesla і Panasonic, була запущена в 2016 році, але підприємство досі в процесі будівництва.