Ілюстрація / REUTERS

Конгрес США у п'ятницю, 6 березня, обрушився з критикою на літак Boeing 737 Max, що отримав сумну славу після двох авіакатастроф.

Повітряне судно "небезпечне" в силу своїх "фундаментальних недоліків", йдеться в доповіді Комітету з транспорту та інфраструктури Палати представників, передає DW.

Автори розслідування, розпочатого майже рік тому, особливо виділили помилки в проектуванні літака, а також брак прозорості у відносинах Boeing із замовниками та регуляторами.

Відео дня

Читайте такожПроектували клоуни, керували мавпи: оприлюднена внутрішня переписка Boeing про 737 Max

Крім того, конгресмени розкритикували і Федеральне управління цивільної авіації США (FAA). Відомство не виконало свої обов'язки по виявленню значущих проблем у сфері безпеки, йдеться в попередніх результатах розслідування.

Процедуру сертифікації повітряного судна необхідно змінити, вважає член комітету демократ Рік Ларсен.

Компанія Boeing переживає кризу через модель літака 737 Max після двох авіакатастроф з її участю в Індонезії та Ефіопії.

Як повідомляв УНІАН, 29 жовтня 2018 року пасажирський Boeing 737 Max авіакомпанії Lion Air впав у море за кілька хвилин після вильоту з аеропорту Джакарти, загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту. Це була перша катастрофа новітньої моделі одного з найпопулярніших у світі літаків.

Через п'ять місяців за схожих обставин розбився ще один Boeing 737 Max - в Ефіопії, після чого експлуатація літаків цієї моделі була припинена по всьому світу.

Розслідування катастрофи в Ефіопії ще не завершено; звіт про катастрофу в Індонезії був оприлюднений 25 жовтня, він зайняв 353 сторінки. У ньому наголошується, що до авіакатастрофи призвела низка проблем, порушень та помилок - як з боку компанії-виробника, так і перевізника і його пілотів.

Читайте такожУ Boeing назвали "ідіотами" співробітників Lion Air через прохання допомогти з перенавчанням пілотів на 737 Max

Індонезійські слідчі прийшли до висновку, що причиною падіння літака стали механічні та конструктивні проблеми в системі поліпшення характеристик маневрування (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) - вона у фоновому режимі коректувала дії пілота.

У Конгресі США восени відбулися слухання, на яких було оголошено, що американська авіаційна влада після катастрофи 737 Max в Індонезії в жовтні 2018 року була поінформована про ризик повторення інциденту.

Також, аналіз, проведений Федеральним управлінням цивільної авіації США, показав, що за подальший час експлуатації літака могло статися не менше десятка таких же катастроф, якщо в конструкцію 737 Max не будуть внесені зміни.

У січні 2020 року Boeing офіційно призупинив виробництво літаків 737 серії Max.