REUTERS

До авіакатастрофи літака авіакомпанії Lion Air в Індонезії призвела низка проблем, порушень та помилок - з боку як компанії-виробника, так і перевізника і його пілотів.

До такого висновку прийшли індонезійські слідчі, передає Бі-Бі-Сі.

"Нам відомо про дев'ять факторів, які сприяли цій катастрофі, - заявив на прес-конференції в Джакарті представник слідчої групи Нурчахіо Утомо. - Якби не було хоча б одного з цих дев'яти факторів, можливо, катастрофи б не сталося".

Відео дня

Читайте такожПонад 400 пілотів подали до суду на Boeing через спроби приховати недоліки літака 737 MAX

Лайнер, який зазнав аварії, повинні були усунути від польотів через раніше виявлену несправність, йдеться в документі. Однак оскільки наявність несправності не було належним чином задокументовано, техніки її не усунули і літак був допущений до вильоту. Як випливає зі звіту, у журналі обслуговування літака не вистачало 31 сторінки.

Крім того, технічні служби не перевірили важливий датчик кута атаки, який раніше був куплений в ремонтній майстерні у Флориді. Саме цей датчик передавав інформацію бортовій системі поліпшення характеристик маневрування (MCAS). Розробник встановив цю систему на Boeing 737 Max, щоб запобігти виходу літака на закритичні кути атаки з подальшим звалюванням.

Але в обох авіакатастрофах передувала неадекватна робота MCAS: система наполегливо перекладала літак на пікірування, при цьому пілоти не змогли розпізнати ситуацію і безуспішно намагалися запобігти зіткнення із землею.

Індонезійські слідчі підтвердили наявність проблеми з бортовою системою: вона виявилася вразливою, орієнтуючись на свідчення одного несправного датчика. Відповідальність за це, на їхню думку, несе корпорація Boeing і регулюючі органи США, які недооцінили можливі ризики. "При розробці та сертифікації MCAS не була врахована вірогідність втрати керування літаком", - йдеться в доповіді.

Читайте такожУ Boeing заявили про повне оновлення програмного забезпечення літаків 737 MAX

За словами слідчих, у екіпажів було неправильне уявлення про роботу системи, що виявилося під час тренувальних польотів: "В керівництво з льотної експлуатації літака і в програму навчання льотного складу не входила інформація про MCAS".

Слідчі виявили та інші недоліки в підготовці екіпажу "Боїнга". Так, другий пілот, який погано показав себе на навчанні, насилу розбирався в переліку необхідних дій, який він повинен був знати напам'ять.

Саме він пілотував літак перед тим, як той пішов в смертельне піке. А командир повітряного судна, перш ніж передати управління напарникові, толком не проінструктував його - і це в той час, коли екіпаж вже насилу утримував літак у повітрі.

Раніше індонезійські слідчі називали в якості основних причин аварії літака Lion Air технічні й конструкційні недоліки.

У звіті індонезійська влада виклала деякі рекомендації для Boeing. Серед них - рекомендація переробити MCAS і внести відповідну інформацію в льотне керівництво і навчальні курси.

У заяві Boeing говориться, що компанія розглядає рекомендації Національного комітету з безпеки транспорту Індонезії.

У вівторок пішов у відставку Кевін Макаллістер - виконавчий директор Boeing Commercial Airplanes, одного з провідних підрозділів корпорації. Це перша велика відставка в авіабудівній компанії після двох гучних катастроф Boeing 737 Max.

Читайте такожBoeing очікує, що його скандальні літаки 737 MAX невдовзі знову злетять (відео)

На початку жовтня Денніс Мюленбург був позбавлений статусу голови ради директорів Boeing, але він залишається головним виконавчим директором корпорації.

Lion Air заявила, що приймає заходи з підвищення безпеки Boeing 737 Max. Представник авіакомпанії сказав, що катастрофа стала "немислимою трагедією" і потрібні термінові зміни, щоб подібний нещасний випадок більше не повторився.

Як повідомляв УНІАН, 29 жовтня 2018 року пасажирський Boeing 737 Max впав у море за кілька хвилин після вильоту з аеропорту Джакарти, загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту. Це була перша катастрофа новітньої моделі одного з найпопулярніших у світі літаків.

Через п'ять місяців за схожих обставин розбився ще один Boeing 737 Max - в Ефіопії, після чого експлуатація літаків цієї моделі була припинена по всьому світу. Розслідування катастрофи в Ефіопії ще не завершено; звіт про крах в Індонезії був оприлюднений 25 жовтня, він зайняв 353 сторінки.