Денніс Мюленбург / REUTERS

Головний виконавчий директор Boeing Денніс Мюленбург, як вважають американські сенатори, сказав не всю правду на слуханнях в Конгресі США.

Слухання, на яких обговорювалися катастрофи літаків моделі 737 MAX, відбулися 30 жовтня, передає РБК.

Читайте такожДо катастрофи Boeing 737 Max в Індонезії призвела ціла низка подій - слідчі

Відео дня

"Ви повторювали мені напівправду знову і знову", - заявила сенатор Теммі Дакворт.

Як сказали в Конгресі, у Boeing знали про неполадки в системі контролю польотів MCAS у літаках моделі 737 MAX. "Ви нам не сказали всієї правди, і ці сім'ї [загиблих в авіакатастрофах] страждають через це", - сказала потім Дакворт. Вона додала, що компанія підвела і пілотів, не повідомивши їм подробиці.

Сенатор Стів Коен відзначив, що поки Мюленбург продовжує отримувати зарплату, родичі людей, присутніх на слуханнях, "вже не повернуться". Як передає Reuters, під час свого виступу голова Boeing подивився в бік сімей загиблих і приніс їм вибачення. Згідно з кадрами, показаними агентством, у Конгресі вони сиділи з портретами своїх померлих внаслідок аварій близьких.

Ілюстрація / REUTERS

Система MCAS була центральною темою на слуханнях у Конгресі, зазначає агентство. У завдання MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) входить розпізнавання загрози за даними, що надходять від датчика кута атаки, що в підсумку має запобігати звалюванню літака.

Влада США на слуханнях представила документ, згідно з яким, Boeing думав про те, щоб додати кнопку на панель управління, що застерігає про поломку MCAS. В іншому документі йшлося, що якщо пілот не зможе впоратися зі збоєм в системі протягом 10 секунд, це призведе "катастрофічних" наслідків.

"Ми зробили помилки, допустили ситуації, коли деякі речі пішли не так. Ми виправляємо їх і вчимося на цьому", - сказав на слуханнях Мюленбург. Він також визнав неправильним те, що компанія не надала пілотам більше інформації з приводу MCAS до катастроф.

Невірним, за його словами, було і рішення кілька місяців приховувати те, що для моделей 737 MAX вирішили зробити необов'язковим сигнал тривоги, що попереджає про неполадки з даними.

Читайте такожПонад 400 пілотів подали до суду на Boeing через спроби приховати недоліки літака 737 MAX

До слухань у Конгресі Boeing розмістив на своєму сайті заяву Мюленбурга, у якій той запевняв, що компанія значно покращила систему управління польотами у проблемної моделі. "Коли 737 MAX повернеться в експлуатацію, це буде один із найбезпечніших літаків, що коли-небудь літали", - говорив Мюленбург.

Експлуатація літаків Boeing 737 MAX була припинена на тлі двох авіакатастроф за участю літаків цієї моделі. Перша відбулася в Індонезії у жовтні минулого року (загинуло 189 людей). Через півроку літак цієї ж моделі розбився в Ефіопії, тоді загинули 157 людей. Керівництво компанії визнало, що обидві катастрофи сталися через збої в MCAS.

У жовтні менеджер компанії заявив, що модель намагалися зняти з виробництва ще до аварії в Індонезії. The Wall Street Journal також писала, що провідний спеціаліст Boeing з підготовки пілотів Марк Форкнер навмисно спотворював правду, коли говорив, що для управління лайнери 737 MAX не потрібна додаткова система підготовки.