Перш за все, не варто називати тих, хто відмовляється вакцинуватися, дурнями, це лише зміцнить їхню впертість.
Вакцини від COVID-19 з ефективністю на рівні 95% можуть врятувати мільйони людей по всьому світу. Але створення таких препаратів - це лише перший крок. Тепер потрібно виготовити потрібну кількість доз якомога швидше, продумати всю логістику їхнього поширення. А ще потрібно переконати людей зробити щеплення від коронавірусу.
Читайте такожБританія першою схвалила вакцину від COVID-19 і готова почати робити щеплення
Попри те, що вакцини від COVID-19 були визнані безпечними, нове опитування YouGov показало, що лише у Великій Британії 21% дорослого населення, швидше за все, не буде приймати їх. А ще 12% вагаються. Це означає, що третина населення країни не збираються вакцинуватися. Хоча причини такої позиції варіюються. Існує меншість, яка взагалі проти будь-яких щеплень. А більша група людей вагаються щодо вакцини від коронавірусу. Вони хочуть зачекати і подивитися, чи вона безпечна.
Цей опір вакцинації потенційно може посилитися з появою в мережі контенту, який буде нібито підтверджувати переконання таких людей. Крім того, алгоритмам у соціальних мережах вдається змушувати людей твердо наполягати на своїх переконаннях, навіть якщо вони помилкові. Саме тому потрібно провести певну підготовку, щоб переконатися, що максимальна кількість людей зроблять щеплення. Поведінкові науки можуть дати підказки, що саме варто зробити.
Читайте такожАмериканська вакцина на 100% не допускає важкої форми COVID-19
"Інстинктивно багато з нас захочуть сказати таким людям, що вони помиляються. Але це не правильний спосіб. Потрібно уникати прямої конфронтації з ворогами вакцин і не називати їх божевільними чи дурними. Це людський інстинкт: якщо наші найбільші переконання напряму ставлять під сумнів, ми починаємо в них вірити ще впертіше. Це називається зворотним ефектом", - пояснює автор.
Він додає, що в людській природі є інший захисний механізм, який змушує активно шукати інформацію-підтвердження своєї правоти. В таких випадках на людей тиснуть надто сильно і вони почуваються осудженими. Тож вони будуть шукати причини, щоб уникнути щеплення.
Автор радить всім скористатися знанням про зворотний ефект, а не лише тим, хто буде безпосередньо працювати над втіленням програми вакцинації.
"Не варто писати в соціальних мережах про те, які "ідіоти" ті, хто не приймає вакцину. Це не допоможе. Також не повинно бути публічних сигналів про зневагу урядових міністерств до поглядів, націлених проти вакцинації. Це означає, що лікарі повинні зайняти підхід незасудження до пацієнтів, які не впевнені, чи варто робити щеплення", - йдеться в статті.
Читайте такожHandelsblatt: Росія раптом хоче змішати свою вакцину від коронавірусу з Оксфордською
Існують також більш широкі поведінкові тактики, які уряд може використати, щоб покращити масштаби вакцинації. Зокрема, можна зробити так, щоб вона здавалася соціальною нормою. Це означає використовувати лексику, яка буде непрямо говорити, що всі роблять щеплення. Таким чином, це змусить людей почуватися так, ніби вони "вибиваються з потоку", а не беруть в ньому участь.
Читайте такожNature: Імунітет до коронавірусу може зберігатися більш ніж півроку