Добкін: державний апарат необхідно почистити - він заіржавів і обледащів
Добкін: державний апарат необхідно почистити - він заіржавів і обледащів

Добкін: державний апарат необхідно почистити - він заіржавів і обледащів

13:05, 15.12.2010
13 хв.

Зайві структури заважають узяти губернаторові на себе всю відповідальність за регіон... Ми можемо дискутувати з опозицією про НАТО, мову, історичну правду... Інтерв`ю

На запитання кореспондента УНІАН відповів голова Харківської державної адміністрації Михайло Добкін

Михайле Марковичу, в країні розпочато адміністративну реформу, і Президент, звертаючись до керівників місцевих органів влади, «по-хорошому» попросивскоротити бюрократичний апарат. Ви готові до цього?

Добкін, ЯнуковичВиконуватимемо всі укази Президента, всі рішення Кабінету міністрів у цьому плані. Впродовж 19 років не спостерігалося системного підходу і у формуванні  самого Кабінету міністрів. Іноді посади створювалися під конкретну людину або групу осіб, іноді міністерства формувалися під вирішення актуальних на даний момент проблем.

Відео дня

Реформа, яка стартувала сьогодні, задумана як системна. Я маю на увазі те, що зроблено лише перший крок, за яким послідує величезна кількість заходів щодо реформування управлінської системи. Вони почалися з самого верху – і це неминучий процес. Він означає виконання тих передвиборних обіцянок, які давав Президент, йдучи до своєї посади. І ніхто не матиме індульгенції.

У нині чинного Президента вистачило політичної волі, бажання і можливості створити команду, яка вже розрахувала весь шлях реформування від перших кроків до фінального етапу. Ми сьогодні розуміємо, що залишати в колишньому вигляді апарат державної влади на місцях безглуздо. Притоку в органи державної влади перспективних і обдарованих молодих людей насправді не було. Вони якщо й приходили, то тільки по запис у трудовій книжці, щоб реалізуватися в бізнесі, в приватних структурах. Тому змінювати стан справ потрібно. Зрештою ми всі зможемо переконатися в ефективності змін, які  зобов`яжуть людину, яка працює на державу за високу зарплату, віддавати значно більше, ніж вона це робив раніше. Я упевнений, що запорука успіху не в кількості людей, а якості їх праці. Потрібні відповідні стимули.

Ви як губернатор готові розлучитися з деякими своїми заступниками, виконуючи укази Президента?

Мені здається, відповідь на це запитання вже дано. Я підтверджую, що готовий виконати указ Президента, який торкнеться оптимізації кількості співробітників, які працюють у підконтрольній мені структурі. Своє завдання я бачу не у формальних діях з виконання цього указу і постанови Кабінету міністрів, а в тому, щоб залишити на службі кращих із кращих.

Моя мета – організувати вже реформований апарат і всю штатну чисельність наших робочих органів так, щоб підвищити їх ефективність. Сьогодні державний апарат заіржавів, обледащів, обріс усілякими непотрібними відгалуженнями, включаючи корупційні. Його необхідно  почистити і запустити вже новою траєкторією заради користі для загальної справи.

На місці ми почали реформу по суті з моменту формування нової команди в області. Хочу звернути увагу, що ми за власною ініціативою затвердили типову структуру для райдержадміністрацій, кількість заступників голови РДА привели у відповідність із кількістю населення. Вислухавши зауваження і критику на їх адресу, вжили заходів до усунення багатьох їх недопрацювань. І сьогодні у нас є абсолютно чітке розуміння того, що ця пропорція продуктивна.

Окрема тема – необхідність скорочення територіальних представництв у нас у регіоні. Харківська область менше за інших стикалася з призначенням у ці структури присланих чиновників. Ключові посади на 99% посіли люди, на яких згідно із законом я зобов`язаний був давати подання. І я це робив. Тому небезпечне перекладання відповідальності з одного департаменту на інший у нас мінімалізовано, хоча проблеми існують. Головне, зайві структури заважають узяти губернаторові на себе всю відповідальність за регіон. Мені вистачає важелів впливу тільки тому, що я доцільно вибудував свої взаємини з людьми.  А необхідне таке законодавство, яке взагалі виключить чинник особистих стосунків. Ревізія і скорочення усіх структур, які вирішують, перевіряють, і карають, поза сумнівом, корисні і потрібні.

Як би Ви підсумували свій перший, хоч і не повний, рік на посту губернатора? Над чим плануєте працювати наступного року?

Я вже не раз говорив, що наш пріоритет – економічний розвиток регіону. Наші цілі - це стимулювання сільського господарства, активізація переробки його продукції,  виведення з кризового стану наших промислових гігантів, відродження будівельної, в буквальному розумінні градотворчої сфери, створення сприятливих умов для інвестицій, а значить – для розвитку вітчизняного і іноземного бізнесу в Харківському регіоні. Від їх досягнення залежатимуть всі наші можливості в гуманітарній і соціальній сферах, хоча я їх теж виділяю як пріоритетні.  Нам необхідно навчитися заробляти гроші для розвитку економіки нашого регіону. Це завдання ми ставимо на перше місце. Є ще чимало дуже хороших задумок, і я впевнений, що ми їх реалізуємо, тому що в році, що минає, вдалося напрацювати дуже сильну платформу для сильного ривка вперед усього регіону. У 2009 році Харківська область у рейтингу, який проводить Мінекономіки, опинилася 24-ою серед 27 регіонів України. Упевнений, що в 2010 році ми цей показник поліпшили, але все одно ще не вийдемо на те місце, яке зобов`язана займати Харківська область. З 2011 року ми, впевнений, приступимо до буквальної реалізації гасла, яке нам у спадщину дісталося від Євгена Петровича Кушнарьова: «Відродимо колишню потужність Харківського регіону».

Михайле Марковичу, а які події року, що минає, Ви б виділили як найбільш важливі і значущі для життя області?

Я не ділив би події цього року, на важливі і неважливі. За виключенням, можливо, двох. Це вибори Президента, що завершилися в лютому, які дали можливість харківському регіону позбавитися 5-річної дискримінації нашого регіону з боку центральних органів влади. І друге –  вибори до місцевих рад, на яких, вже перебуваючи при владі, Партія регіонів здобула повну і беззастережну перемогу.

Я особливо виділив ці дві події, тому що без них не було б можливо збудувати жорстку, дієздатну вертикаль влади, що забезпечує безперешкодне проходження ухвалюваних рішень і контроль за їх виконанням.

Як би Ви підсумували вибори Президента України і виборчу кампанію до місцевих органів влади? Чи підтвердили харків`яни свою готовність підтримати програму Президента?

Михайло ДобкінВибори Президента показали всім – і оптимістам, і скептикам, що Харківщина підтримує Януковича практично двома третинами своїх виборців. Такий кредит довіри у нинішнього Президента спостерігається протягом останніх ось уже шести років. Випадок унікальний, тому що політики, як правило, після пікових моментів підтримки виборців переживають її спад. А рейтинг нині чинного Президента в Харківській області постійно зростає.

З приводу виборів місцевих органів влади повторю, що ми отримали приголомшуючу і цілковиту перемогу на своїй території. І я б поставив акцент на тому, що ця перемога є наслідком нашої системної роботи впродовж кількох років. У 2006 році ми йшли на місцеві вибори, намагаючись узяти реванш за вкрадену перемогу в 2004 році. Наступні чотири роки  діяльність обласного і багатьох районних рад асоціювалася у людей виключно з владою Партії регіонів. І навіть колишній блідо-помаранчевий губернатор не зміг бути хоч скільки-небудь помітним. Так от, ми йшли у владу, виконавши велику роботу, і люди нас обирали, вже оцінюючи її результати – підтверджуючи правильність постановки справи. А зараз, з такою потужною підтримкою харків`ян, ми постараємося зробити ще більше, тому що розуміємо масштаб покладеної на нас відповідальності і дуже дорожимо довірою своїх виборців.

Підтвердилися Ваші прогнози, що опозиція буде представлена в радах мінімально. Як ця ситуація позначиться на роботі владних структур?

Ніхто не ставив завдання забрати 100% депутатських мандатів. По-перше, у нас у жодному регіоні немає стовідсоткової підтримки якоїсь із політичних сил. По-друге, я думаю, партії влади було б дуже шкідливо працювати без опозиції, нехай навіть у такому мінімальному представництві. Якщо проаналізувати, скільки депутатів потрапили в ради за партійними списками і скільки – за мажоритарними, картина повністю прояснюється. Комуністична партія пройшла виключно як бренд. Її прихильники голосували за старі заслуги ще радянської Комуністичної партії України. Жоден представник Компартії в мажоритарних округах не переміг. І це дуже важливий показник. За «Батьківщину» теж голосували як за бренд. Стійкі прихильники БЮТ є в кожному регіоні. У нас їх з кожним роком стає все менше і менше, але, однак, вони є – ще збереглася пам`ять про Юлію Володимирівну. В обласну раду від «Батьківщини» вибирали не  яскравих особистостей, а людей,  які асоціюються з Тимошенко. Це стосується й діючого керівника партії, колишнього губернатора Арсена Авакова. А ось багато керівників районів від БЮТ, йдучи по мажоритарних округах, не зайняли навіть другого місця. У Партії ж регіонів багато діючих голів адміністрацій йшли по мажоритарних округах і перемогли. Хочу підкреслити особливо той факт, що четверо з присутніх сьогодні в обласній раді колишніх голів адміністрацій від «Батьківщини», які паралельно балотувалися і по мажоритарних округах, виявилися тільки третіми і четвертими. І це ганьба для них як для управлінців. Сьогодні зріз обласної ради відображає політичні симпатії харків`ян – абсолютні до Партії регіонів і нікчемні по відношенню до колишніх правителів.

Ви все-таки маєте намір співпрацювати з невеликими силами опозиції, що пройшли в ради? Готові подати їм руку?

Ми всім пропонуємо конструктивну співпрацю. Ми готові використовувати навіть той мінімальний досвід, який є у сьогоднішніх опозиціонерів, щоб більше корисного зробити для регіону. А якщо опозиція не захоче співпрацювати з нами, ми використовуємо дане нам виборцем право самостійно ухвалювати рішення з усіх питань, що стосуються життєзабезпечення нашого регіону. Не сумніваюся, люди дадуть свою оцінку всім за справами. Я згоден, що ідеологічні підходи у влади і опозиції різні. Ми свою ідеологію нікому не нав`язуємо, нам вистачає тієї підтримки, яка сьогодні у нас є, і ми боротимемося за більшу. А в плані вирішення економічних питань альтернативи взагалі не існує. Якщо потрібно ремонтувати водопровідні мережі, то їх потрібно ремонтувати незалежно від того, який партійний квиток у кишені депутата. Якщо опозиційні депутати голосуватимуть проти вирішення питань, пов`язаних з комунальною сферою, з сільським господарством, з розвитком промислового комплексу, з питаннями підтримки бізнесу, ми дамо їм належну оцінку. А питання НАТО, мови, історичної правди, згоден, що ми можемо  дискутувати.

Як Ви характеризуєте розстановку сил у міській раді? Чи не розходитимуться стратегії депутатських корпусів області й міста?

Виключено. У нас повне взаєморозуміння, дуже серйозна партійна дисципліна,  жорсткий контроль за виконанням партійних рішень. І ще у нас дуже тісні товариські, дружні зв`язки з тими людьми, які узяли на себе сьогодні відповідальність за місто Харків. Так, якісь речі ми можемо бачити по-різному, але приходимо до спільного знаменника і виносимо завжди зважені, продумані рішення. Дискусії можуть бути – це нормальна ситуація, можливі різні думки. Але вони допустимі до моменту винесення питання в публічну площину. На цьому етапі можливе тільки єдине загальне рішення, прийняте на основі компромісів.

Мер міста Харкова від Партії регіонів сьогодні обраний більшістю харків`ян. Він має колосальний досвід роботи і дуже багато хороших, перспективних для територіальної громади задумок, які, я упевнений, успішно реалізує. Думаю, ми вже в процесі використання унікального шансу, який вперше вся наша регіональна громада одержала 31 жовтня 2010 року.

Нова влада, почавши реформи, натрапила на потужний опір – мається на увазі протести підприємців проти Податкового кодексу. Як Ви прокоментуєте цю ситуацію?

Михайло ДобкінСьогодні ситуація в нашій країні склалася прогресивна і по-справжньому європейська. Багато глобальних рішень влада приймає на основі реальної висловленої вимоги суспільства. Іноді через дискусію і круглі столи. А іноді так, як це відбувається з Податковим кодексом. Люди висловили свою думку вже після  ухвалення рішення. Ми можемо по-різному говорити про ці події: хтось називає їх протистоянням, хтось організованим протестом. У будь-якому разі важливе те, що Президент у своїх діях показав прихильність інтересам народу, тій його частині, яка висловлює свої особливі побажання. І ніщо не превалює над саме таким підходом: якщо скоєно помилку, вона має бути виправлена.

Що б Ви хотіли побажати харків`янам у новому році?

Новорічне свято асоціюється з казкою, тому не хочу затьмарювати його повсякденними побажаннями. З радістю поклав би під ялинку в кожному будинку шматочок щастя... У році, що минає, я почувався щасливим, хоча повного щастя не буває. Отже нам усім є чого прагнути в майбутньому.

Володимир Кравченко

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся