Астрономи вже назвали один із супутників \ NASA

Команда американського астронома Скотта Шеппарда відкрила десять нових супутників у найбільшої планети Сонячної системи – Юпітера. Тепер їхня загальна кількість досягла 79.

Читайте такожКосмічна станція NASA виявила новий вулкан на супутнику Юпітера

Вчені вперше помітили деякі нові небесні тіла, коли шукала віддалені об'єкти на краю Сонячної системи, за Плутоном, використовуючи 4-метровий телескоп Бланко у Міжамериканській обсерваторії Серро-Тололо в Чилі, повідомляє Gizmodo. Після річного відстеження орбіт цих об'єктів, діаметром від одного до чотирьох кілометрів, вчені змогли підтвердити, що це супутники Юпітера.

Два з цих супутників обертаються навколо Юпітера в тому ж напрямку, що і планета. Вони, як вважають астрономи, є шматками більш великого місяця, який давно був зруйнований зіткненням.

Сім інших супутників обертаються трохи далі від Юпітера, і в протилежному напрямку, тобто є ретроградними. В цьому віддаленому регіоні є багато інших ретроградних супутників, які потрапляють в три окремі групи зі схожими орбітами. Дослідники вважають, що ці три групи були колись трьома великими супутниками, які також були зруйновані зіткненнями.

Дев'ять супутників поки залишаються безіменними. А ось десятий вже отримав від Шеппарда і його команди ім'я Valetudo, в честь правнучки Юпітера, римської богині здоров'я та гігієни. Цей супутник обертається по тому ж загальному шляху, що і всі ретроградні супутники, але в протилежному напрямку.

"Це просто показує, наскільки хаотична була наша Сонячна система у минулому. Ці зовнішні супутники Юпітера – це залишки хаосу... Причина, з якої ці об'єкти лише зараз відкриваються, полягає в тому, що за останні десять років телескопи стали набагато кращими", – розповів Скотт Шеппард.