Земля може стати непридатною для життя / фото ua.depositphotos.com

За найоптимістичнішими прогнозами вчених, планета Земля стане непридатною для життя людства через 250 млн років.

Після закінчення цього часу, як стверджують автори дослідження, опублікованого в журналі Nature Geoscience, материки об'єднаються і розташуються в тропічних широтах і біля екватора. А це, разом з глобальним потеплінням, призведе до того, що 96% суші планети стане непридатною для життя будь-яких ссавців.

До такого висновку дійшла команда вчених з Брістолького університету, що розрахувала траєкторію руху ділянок земної кори і материків. На думку вчених, в ході цього процесу Африка і Євразія продовжать зближуватися, з двох сторін стискаючи в кільце Аравійський півострів, після чого об'єднаний Афро-євразійський континент вріжеться в Америку.

Атлантичний океан в результаті цього руху стане двома морями, одне з яких буде знаходитися між сучасними Канадою і Габоном, інше - між нинішніми Мексикою і Південною Африкою.

Мадагаскар опиниться затиснутий між Африкою і Бразилією.

Вчені відзначили, що таке злиття викличе різке зростання вулканічної активності і, як наслідок, катастрофічне підвищення концентрації в земній атмосфері вуглекислого газу.

Це посилить парниковий ефект, в результаті чого більше 90% суші перетвориться на безплідну, а величезні території стануть пустелями. Результати обчислень вказують на те, що в літній період велика частина єдиного материка буде прогріватися до 40 °C, висушуючи річки.

Автори відзначили, що за таких умов центральні частини суперконтиненту стануть пустелею, де ссавці не виживуть, "за винятком деяких видів".

Вчені відзначили, що якщо сьогодні для життя людини придатні дві третини планети, то через 250 млн років жити можна буде лише в прибережних і полярних районах планети, які в сукупності становлять лише близько 8% її поверхні.

Як стверджують автори дослідження, такий сценарій неминуче призведе до масового вимирання, причому не тільки ссавців, а всього живого.

"У майбутньому життю доведеться зіткнутися з ще більшими труднощами. І від однієї цієї думки вже стає трохи депресивно", - прокоментувала професор німецького центру дослідження Землі в Потсдамі Ханна Девіс.

Інші прогнози вчених

У світі збувся один з давніх прогнозів фахівців, коли сильні повені прийшли слідом за рекордно високими температурами. За словами професора Університету Ньюкасла Хейлі Фаулер, в районі Середземного моря застійна погода і тепле море сприяли повеням від Іспанії до Греції, Болгарії та Туреччини.

За словами спеціалістів, оскільки планета продовжує нагріватися, природних катклізмів уникнути не вдасться.