РФ стягує на уральський завод сотні старих танкових корпусів: аналітики пояснили, навіщо

Росія почала масово стягувати старі корпуси танків Т-72А на підприємство "Уралвагонзавод". На думку аналітиків, сотні машин спробують відновити для потреб фронту або переробити на нові бойові платформи — від "Термінаторів" до важких БТРів.

Як пише Defense Express, біля "Уралвагонзаводу" в Нижньому Тагілі помітили скупчення корпусів старих Т-72А. Згідно з супутниковими знімками, опублікованими користувачем мережі Х з ніком Jonpy99, у серпні на майданчиках "Уралвагонзаводу" з’явилися сотні корпусів, яких раніше там не було. Аналітик припускає, що йдеться про доступність у резерві близько тисячі корпусів, які планують вивести з баз зберігання і привезти на відновлення.

Як пояснюють фахівці, Т-72А - це модифікація виробництва 1979–1985 років. Порівняно з Т-72Б вона має простіше бронювання, слабший двигун (В-46-6 на ~780 к.с.) та менш досконалу систему керування вогнем. Через це на відновлення таких машин піде більше часу й ресурсів, ніж на відновлення сучасніших Т-72Б.

Відео дня

За словами експертів, на "Уралвагонзаводі" тягнеться масова операція — поява корпусів почалася приблизно в серпні, отже процес транспортування й прийняття рішень тривав кілька місяців.

Виділяються два головні сценарії використання привезених корпусів. Перший - ремонт і модернізація для відправлення на фронт.

"Через брак сучасніших платформ та втрати техніки Росія може прагнути поповнити парки за рахунок оновлених Т-72А", - пишуть автори.

Проте велика частина корпусів у гіршому стані, тому робіт потрібно більше — і через це проєкт вимагатиме значних людських і матеріальних ресурсів.

Другий варіант - перетворення на інші бойові машини. Для машин у кращому стані розглядають варіант модернізації під легкі штурмові чи спеціалізовані модулі — наприклад, варіанти на кшталт ТШРК "Штурм" (зі вкороченою гарматою й елементами дистанційного керування). Для сильно зношених корпусів — або таких, що вже без башт — можливий варіант перетворення на БМПТ "Термінатор", яких, за повідомленнями, у РФ нібито замовлено більше.

Крім того, із шасі Т-72А можуть робити важкі БТРи зі збільшеним десантним відділенням (приблизно на 6–8 осіб) та місцями для установок протидронного захисту — подібні зразки вже помічали поблизу заводу влітку 2024 року, що може свідчити про наміри серійному виробництві таких машин.

Повернення Т-72А у стрій вимагатиме значних витрат часу та ручної праці — повідомляється, що через меншу автоматизацію "Уралвагонзавод" може покладатися більше на людські ресурси, що підвищує вартість і тривалість відновлення. Окрім того, машини у кращому стані підходять для модернізації, а в гіршому — краще використовувати як платформу для інших броньованих проєктів.

"Втрати дійсно спустошують бази зберігання, змушуючи РФ діставати гірші машини, які потребують додаткового часу та ресурсів на відновлення. Водночас до повного закінчення бронетехніки ще далеко, як врахувати, що ті ж МТ-ЛБу, БТР-60 та БРДМ-2 так сильно не зачіпалися", - пише Defense Express.

Як Росія повертає старі танки

Нагадаємо, через масштабні безповоротні втрати озброєння та техніки РФ почала масового розконсервовувати застарілі бойові машини, зокрема танки типу Т-62. За даними Головного управління розвідки Міністерства оборони України, командування ЗС РФ почало активно повертати до експлуатації ще давніші зразки. Відновлення  Т-62 відбувається переважно на базі 103-го бронетанкового ремонтного заводу, що розташований в смт Атамановка Забайкальського краю. 

Вас також можуть зацікавити новини: