У літаків F-16 є дуже багато модифікацій / фото US Air Force

Найновішою на сьогодні модифікацією винищувача F-16 є версія Block 70/72, який зараз виробляється для низки різних клієнтів.

Видання The War Zone поспілкувалося з пілотом-випробувачем компанії Lockheed Martin з позивним "Куджо", який зараз є ключовим членом випробувальної групи модифікації Block 70/72 в Грінвіллі.

Він приєднався до ПС США у 1998 році і називає себе "відносним новачком" у літаках F-16. Перший варіант цього винищувача, на якому він літав, була версія Block 30 і більшу частину часу він провів на літаках модифікації Block 40 та Block 50.

Відео дня

Щодо найновіших модифікацій, то "Куджо" згадує свій політ на літаку, що було виготовлено у рамках контракту для Бахрейну (у 2017 країна замовила 16 літаків F-16 Block 70).

"Взяти цей новенький блискучий літак, перший у своєму роді, і провести на ньому надзвуковий пробіг, виконуючі різні перевірки двигуна - це дуже складно. Цікаво бути частиною цього", - відзначає пілот.

Передусім він звертає увагу на радари з AESA: "Коли ви стрибаєте у Block 70 з AN/APG-83, ви відразу бачите більшу дальність, швидший час сканування". "Куджо" наголошує - пілоти передусім зосереджуються на виконанні завдань "повітря-повітря", але F-16 це багатофункціональний літак, і тому місії із завдання наземних ударів теж важливі. 

Пілот відзначає зручний великий центральний дисплей в кабіні розміром 6x8 дюймів, тоді як раніше їх всього було два по боках і менших розмірів (4x4 дюйми).

"Завдяки великому центральному дисплею з’явилося набагато більше місця для відображення різних речей", - каже "Куджо".

Наприклад, можна одночасно спостерігати за обстановкою в повітрі та на землі, вивести на екран дані з контейнера Sniper Advanced Targeting Pod (ATP) тощо.

"Куджо" також згадує автоматичну систему ухилення від зіткнення з землею Auto GCAS [Automatic Ground-Collision Avoidance System], яка насправді не є "новинкою" для Block 70 і яка, за задумом Lockheed Martin, має вирішити основну причину гибелі пілотів F-16, а саме падіння непошкодженого літака на землю. 

Винищувачі F-16 для України - деталі

Помічниця Міністра оборони США з питань міжнародної безпеки Селеста Волландер заявила, що Пентагон розраховує на те, що в Україні зможуть забезпечити експлуатаційну спроможність винищувачів F-16 вже у 2024 році.

Домінування винищувачів F-16 в Україні почнеться з лівобережжя Херсонської області. Таку думку висловив військово-політичний оглядач Олександр Коваленко.

Вас також можуть зацікавити новини: