Винищувачі F-16 незабаром мають передати Україні / фото US Air Force

Американські винищувачі F-16 без сумніву підвищать здатність України битися в повітрі. Масштаб впливу залежить від того, скільки літаків в кінцевому підсумку отримає Київ. У Данії, Нідерландів та Норвегії більше немає F-16, які можна було б віддати. Але у інших країн НАТО, зокрема у США, старих винищувачів в достатку, пише Forbes.

Видання нагадує, що Україна повинна отримати 42 літаки від Нідерландів, 19 - від Данії, і, можливо, близько дюжини - від Норвегії.

"Пілоти проходять підготовку в Румунії і США в очікуванні прибуття перших боєздатних F-16 в Україну найближчими тижнями", - зазначає Forbes.

Відео дня

Винищувачі F-16 - можливості

Одномоторні надзвукові F-16 повинні істотно підвищити можливості ЗС України виконувати найнебезпечніші повітряні завдання, включаючи придушення і знищення засобів ППО російських військ, йдеться в публікації.

Вказується, що F-16, оснащений сенсорним блоком AN/ASQ-213 і озброєний ракетами AGM-88, може виявляти і націлюватися на об'єкти протиповітряної оборони противника на відстані до 130 кілометрів.

"Для завдань, що виграють перевагу в повітрі, найкращою ракетою F-16 є AIM-120, дальність якої досягає 90 кілометрів... Що ще важливіше, AIM-120 - це ракета "вистрілив і забув" із власним крихітним радаром. Пілот може піти відразу після пострілу", - додає видання.

Завдяки дальності виявлення понад 110 кілометрів радар AN/APG-66(V)2 F-16 перевершує радари старих МіГів і "Су".

Також у F-16 є Link-16: захищений радіоканал передачі даних, який з'єднує винищувач з іншими силами, включаючи батареї ППО Patriot та іншими літаками. Таким чином, пілот F-16 бачить те, що бачать інші екіпажі.

МіГ і "Су" - які літаки є в України зараз

Зазначається, що українські повітряні сили експлуатують двомоторні надзвукові МіГи і "Су" в декількох варіантах, кожен з яких має один і той же головний недолік - їхня електроніка.

"Повітряні сили ЗСУ вступили у війну в лютому 2022 року, маючи близько 50 МіГ-29, і на цей час втратили 22 в боях, але отримали від іноземних союзників 27 МіГ-9 на заміну", - пише Forbes

Українські моделі МіГ включають: МіГ-29С, МіГ-29Г, МіГ-29АС, МіГ-29МУ1 і МУ2.

"Попри різні модернізації, всі українські Міг-29 мають загальний недолік - радари N019, які сумно відомі своєю малою дальністю виявлення і сприйнятливістю до перешкод противника. Українські ЗС за допомогою партнерів модифікували МіГи для запуску боєприпасів західного виробництва, включаючи плануючі бомби Joint Direct Attack munition з GPS-наведенням і протирадіолокаційні ракети AGM-88. Але інтеграція є грубою, і пілоти МіГів не можуть використовувати боєприпаси в своїх кращих режимах", - йдеться в публікації.

Що стосується літаків "Су", то на початку широкомасштабної війни в України їх було всього пару десятків Су-27, 13 - втратили в ході бойових дій. При цьому eкраїнським технічним фахівцям потенційно вдалося повернути в дію десятки літаків "Су", які були заземлені.

Версії включають в себе: Су-27С, Су-27П, Су-27УБ, Су-27ПУ, Су-27С1М, Су-27П1М, Су-27УБМ1 и Су-27ПУ1М.

"Як і МіГ-29, Су-27 скуті радарами. Н-001 або Н-010 літаків "Су" можуть виявляти цілі на максимальній дальності 50 або 60 миль і уразливі для електронних перешкод", - наголошується в статті.

Раніше повідомлялося, що українські пілоти вже літають у небі на багатоцільових винищувачах F-16 з інструкторами.

Вас також можуть зацікавити новини: