
Україна може перетворитися на інноваційний хаб у розвитку гібридної авіації, коли відбуватиметься поєднання спроможностей бойових літаків, безпілотників і далекобійних ракет. А майбутній успіх нової ракети "Фламінго" у тому, що росіяни про неї мало знають. Про це аналітик, авіаексперт Костянтин Криволап розповів в ефірі на Radio NV.
Зокрема, у нього запитали, які перспективні напрямки розвитку української авіації.
"Велика кількість експертів відзначають, що Україна демонструє потенціал стати лідером у гібридній авіації. Це не просто в якомусь вигляді, а саме в гібридній авіації, коли поєднуються можливості авіації, безпілотних систем, ракетного озброєння, яке має ті самі принципи наведення, управління, керування (які вже зрозумілі в Україні і реалізовані у наших ракетах). Це традиційне поєднання літаків з дронами і дуже суттєвим використанням штучного інтелекту", - наголосив Криволап.
На його переконання, саме у такому поєднанні він бачить майбутнє. Криволап вважає, що від нинішньої оборонної моделі, завдяки якій Україна відповідає на виклики з боку Росії, вдасться перейти до інноваційного хабу, який "буде створювати майбутнє".
Окремо Криволап пояснив, чому в України немає своїх вироблених за час незалежності держави ракет. Експерт підкреслив, що не дуже вірить у те, що "партторг підприємства "Южмаш" не був задіяний у системі ФСБ і потім не робив те, що йому казали".
"Тому, зрозуміло, чому в нас це не розвивалося, хоча ми мали усі можливості", - додав Криволап.
Водночас, звертаючи увагу на інформацію про нову українську крилату ракету "Фламінго", його цікавить лише одне: як швидко ця ракета буде задіяна у воєнних діях.
"Як швидко вона буде застосована, якщо зараз виробляється в день одна ракета, то коли ми побачимо хоча б залп 15 таких ракет, які полетять до Росії?" - сказав Криволап.
За його даними, окремі запуски і спостереження за цією ракетою були. Наразі запуски робилися не на далекі відстані, щоб бачити результати. Він сподівається, що активніші запуски скоро будуть.
"Ця ракета йде не за тією програмою, за якою йдуть розробки "Укроборонпрому", де всі підприємства відомі. Навіть по всіх підприємствах були ураження. Десь були збої в логістиці, десь були збої в постачанні... Але, ця ракета йде за іншим алгоритмом, і росіяни дуже мало про неї знають. І це запорука успіху цієї ракети. Але я впевнений, що і балістика з'явиться, і довгий "Нептун" проявить себе", - повідомив Криволап.
Стан російської військової авіації
Як повідомляв УНІАН, у росіян проблеми з використанням Ту-160. За словами засновника БО "Реактивна пошта" Павла Нарожного, при цьому йдеться не про ураження російської авіації, а про наявність специфічного пального для цих літаків, яке Сили оборони знищили під час одного з останніх ударів по Росії.
Але водночас, на думку генерального директора компанії із виробництва засобів радіоелектронної боротьби Анатолія Храпчинського, стратегічна авіація РФ вмирає. Він пояснив, що активне використання Ту-95 та невчасний їх ремонт призводять до втрати можливості їхньої експлуатації.
Припускалося, що Росія у 2027 році залишиться без стратегічної авіації, адже двигуни бомбардувальників Ту-95 нібито зношуються на 40% швидше через велику відстань польотів.