Росія "накрутила" години надійності, щоб продати МіГ-29К Індії / фото: ua.depositphotos.com

Росія змогла переконати Індію в надійності бортових РЛС "ЖУК-М", але вони почали  сильно ламатися та фактично призвели до втрати боєздатності винищувачів МіГ-29К. Ба більше, опубліковані хакерами Black Mirror документи російської держкорпорації "Ростех" свідчать про те, що проблема існувала роками, пише Defence blog.

В матеріалі йдеться, що обіцяний ресурс до поламок завищили від 2,5 до 6 разів більше за реальний. В базовому контракті передбачалася вимога, що середній наробіток між відмовами (MTBF) у радара мав складати 150 годин. Проте на практиці в 2016 році це значення впало до 97 годин, а в середині 2017 року аж до 60 годин.

Це означає, що морська авіація Індії майже постійно стикалася з якимись невеликими проблемами.

Відео дня

Опубліковані хакерами документи показали цікавий факт. Виявилося, що для того, щоб відповідати заданим вимогам у РФ включили до розрахунків ресурсу польотів МіГ-29К зі встановленими макетами радарів. Тобто, вони "накрутили" години надійності, що допомогло обманути покупця.

Вказується, що весь цей час між Росією та Індією йшли переговори щодо виправлення ситуації. Також згадувалися затримки з ремонтом для виправлення проблем. Водночас, як стверджується, модернізація призвела до невеликого тимчасового покращення.

Примітно, що наразі невідомо, хто буде оплачувати подальше допрацювання радарів. В 2019 році ВМС Індії забрало сертифікацію в радарів "ЖУК-М". Тому не дивно, що Індія в решті-решт вирішила обрати Rafale M.

Більше того, МіГ-29К/КУБ постійно мали низьку загальну справність у межах від 15% до 47% від загального авіапарку. Причиною цього були дефекти планера та несправності двигунів, а також електроніки. Тому, Росія, ймовірно, вже зрозуміла, що їй не вдасться "просунути" свої літаки.

Водночас, в інших сферах авіації Росії вдається домовлятися, пропнуючи  повноцінну локалізацію Су-57Е.  Попри згадані недоліки,  індійці схоже не бачать проблем у цих напрямках співпраці.

Ба більше, саме вони залишаються одним з головних клієнтів росіян у напрямку ОПК. Як свідчать остані дані, вони хочуть купити та локалізувати ті ж ЗРК С-400.

Співпраця між Індією та Росією

Раніше УНІАН повідомляв, що Індія відмовилася від купівлі в Росії зенітно-ракетних комплексів С-500, натомість хоче придбати п'ять систем С-400. Майбутня закупівля Індії включатиме локалізацію двох дивізіонів, щоб уникнути ситуації із затримками постачань на роки. Вказується, що умови угоди країни хочуть узгодити до візиту російського диктатора Володимира Путіна до Індії, який запланований на грудень поточного року.

Також ми писали, що Індія планує провести льотні випробування свого власного авіаційного двигуна GTX-35VS Kaveri на багатостраждальних російських винищувачах Су-30МКИ. Очікується, що льотні випробування мають дати практичний досвід, бо всі попередні тести проводилися лише на стендах у лабораторних умовах. На думку аналітиків, можуть бути проблеми як і при інтеграції цих компонентів, що несе серйозні технічні виклики та ризики, так і у подальшому використанні та безпеці польоту. 

Вас також можуть зацікавити новини: