Борт зосереджений на спостереженні за безпекою підводної інфраструктури в Балтійському морі після низки саботажів.
На висоті 9 км над Східною Європою у повітрі ширяє AWACS — літак повітряного спостереження та управління НАТО, обладнаний обертовим радаром. Звідси — з повітря — альянс відстежує будь-яку активність поблизу Балтійського моря, особливо в районі російського Калінінграда, пише Business Insider.
"Ми — очі в небі", — каже майор Бен, офіцер ВПС США, який координує дії винищувачів.
Це модифікований Boeing 707, який оснащено системою далекобійного радіолокаційного стеження, здатною виявляти об’єкти на відстані понад 500 км — як у повітрі, так і на поверхні.
"Ми бачимо практично все, що відбувається. І передаємо це командуванню в режимі реального часу", — пояснює капітан Яспер, голландський диспетчер.
Літак вилетів із бази Гейленкірхен у Німеччині для участі в операції Baltic Sentry — спостереженні за безпекою підводної інфраструктури в Балтійському морі після низки саботажів. Особливу увагу екіпаж приділяє Калінінграду — потужному військовому плацдарму Росії в Європі.
"Як тільки злітає винищувач з Калінінграда — ми це одразу фіксуємо", — підтверджує капітан Марек, польський офіцер.
AWACS — це високотехнологічний повітряний командний пункт. Всередині — аналітики, диспетчери, техніки, а також імпровізовані зони відпочинку. Хоча літак створено в 1980-х, більшість його техніки залишається засекреченою і відповідає найвищим вимогам безпеки.
З моменту повномасштабного вторгнення РФ в Україну, AWACS виконують регулярні місії спостереження, відіграючи ключову роль у захисті східного флангу Альянсу.
"Цей літак не з музею — це наші сучасні очі та вуха", — резюмує один із офіцерів.
Як повідомляв УНІАН, Росія розмістила свої системи радіоелектронної боротьби(РЕБ) ближче до кордону з Естонією.
Раніше в Інституті вивчення війни повідомляли, що в Польщі та Балтійському регіоні у 2024 році зафіксували масштабні збої в роботі GPS. Зазначалося, що це могло бути пов'язано з роботою російських систем радіоелектронної боротьби.