Лише Київ і Вільнюс заборонили будь-яким літакам з Мінська не залежно від того, білоруські вони чи ні, літати над своєю територією.
Білоруси досі можуть літати в Естонію. Але низка країн включно з Польщею, не чекаючи на рішення "Європейської агенції авіаційної безпеки" і "Євроконтролю", зачинили своє небо для білоруських перевізників.
Україна теж не впускає білоруські літаки. Але Росія вирішила заробити на цій кризі, - пише Rzeczpospolita. В авіаційних правилах Європи почався хаос. Польське Управління цивільної авіації заборонило шістьом білоруським перевізникам літати як в саму Польщу, так і над її територією.
Читайте такожБілорусь зажадала від літака Ryanair сідати в Мінську ще до того, як отримала лист про "бомбу" - ЗМІ
Сьогодні увечері відбудеться зустріч представників країн-учасниць Міжнародної організації цивільної авіації. Це єдина організація у сфері авіаперевезень, до якої входить Білорусь. Втім, позбавлення чи замороження членства буде для Мінська хіба що ударом по престижу. Тож організація може зробити не багато.
Занепокоєння викликає той факт, що в середу Росія не дозволила Air France виконати рейс з Парижу до Москви в обхід Білорусі. Чи означає це, що Кремль вступив в цей конфлікт? Польські експерти вважають, що, швидше за все, ні.
"LOT без проблем літає в Москву в обхід Білорусі через простір Литви й Латвії.(...)", - сказав прес-секретар польського перевізника Кшиштоф Мочульський.
Якби у Москві справді задумалися б про блокування європейських компаній, це б говорило, що вона має намір не просто нажитися на політичній кризі.
"Зараз здається, що так Росія показала, що може стати на бік Білорусі. Але поки ніщо не вказує на більш систематичні дії в цьому напрямку. Якби Росія все ж на знак солідарності обмежила можливості авіакомпаній з ЄС, це, вочевидь, змінило б розрахунки не лише політичні, але й суто економічні щодо авіаційних санкцій проти Білорусі. Обхід білоруської території й відмова від польотів в цю країну для компаній з ЄС - не велика втрата. Але це великі економічні втрати для "Белавіа" і політичні для режиму", - пояснив експерт у сфері авіації Домінік Сіпіньський.
Читайте такожДії Білорусі поставили під загрозу життя пасажирів та екіпажу літака Ryanair - НАТО
Адже вона теж сильно залежить від доходів, які приносить такий транзит. До пандемії COVID-19 Москва отримувала до 500 мільйонів доларів на рік за це. Тож прояв економічної солідарності з Білоруссю став би для Росії пострілом собі в ногу. Втім, політичні розрахунки можуть бути зовсім іншими.