Саме Туреччині належить левова доля кораблів, які здійснюють доставки грузів морським коридором.
Російські війська, швидше за все, спеціально вразили турецький танкер в Ізмаїлі 17 листопада. Саме судна турецьких власників забезпечують 40% перевезень Українським морським коридором.
Таку думку висловив керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко в матеріалі для сайту УНІАН.
"Наша гіпотеза полягає в тому, що в Москві вирішили в притаманному їй стилі "передати привіт" Туреччині – що не треба ходити в українські порти, бо це підтримує бюджет України, а саме ту його частину, яка йде на фінансування війни з РФ", – пояснює Клименко.
Експерт вказує на те, що при плануванні атаки на Ізмаїльский порт у РФ не могли не знати, що там перебуває турецький танкер-газовоз, тобто судно з підвищеним рівнем небезпеки.
На підтвердження своєї гіпотези, Клименко показує рівень деталізації супутникових знімків місцевості, по якій був завданий удар окупаційними військами РФ.
"Додамо, що на відміну від портів Великої Одеси, в яких після серії повітряних атак 2023 року вимкнені передавачі сигналів AIS морських суден, в дунайських портах такої практики не спостерігається", – уточнює фахівець.
Згідно зі статистикою Інституту, за 10 місяців поточного року до українських морських портів Великої Одеси (Одеса, Чорноморськ, Південний) прибуло 2103 торгових судна, в середньому – 210 суден/рейсів на місяць.
В жовтні цей показник збільшився до рекордної з початку року позначки у 266 суден. Причому 40% з усіх суден належать саме турецьким компаніям. Грецькі судновласники мають частку до 20%. Ще 40% припадає на судна з двох десятків інших країн.
"На фоні постійних атак по портах Великої Одеси посилюються атаки на Дунайські порти України. Яка мета? Щоб вони не могли підстрахувати порти Одеси у якихось випадках", – резюмує Клименко.
Вчора, 17 листопада, внаслідок атаки російського БПЛА в порту Ізмаїла загорілося турецьке судно зі скрапленим газом. Танкер під назвою ORINDA знаходився під турецьким прапором, на борту перебувало 16 членів екіпажу, яких оперативно евакуювали.
Нагадаємо, що минулого російські окупанти так само посилювали обстріли портів Великої Одеси під час активізації морського коридору на тлі завершення збору врожаю. Тоді ракетні атаки почастішали наприкінці жовтня, оскільки сезон жнив завершився раніше. При цьому турецькі судновласники в 2024 році від "прильотів" не страждали.