Внаслідок масованого дронового удару РФ по портовій та енергетичній інфраструктурі півдня Одещини, в порту міста Ізмаїл загорілося турецьке судно, завантажене зрідженим газом (LPG Tanker ORINDA IMO 9240122). Генеральний директорат морських справ уряду Туреччини повідомив, що екіпаж судна із 16 осіб був евакуйований. Крім того, можуть бути евакуйовані мешканці місцевості навколо селища Плауру в Румунії, розташованого навпроти Ізмаїльського порту, оскільки існує ризик вибуху судна з руйнівними наслідками на значній відстані.
Турецький танкер в Ізмаїлі вразили, скоріш за все, спеціально. На відміну від портів Великої Одеси, в яких після серії повітряних атак 2023 року вимкнені передавачі сигналів AIS морських суден, в Дунайських портах такої практики не спостерігається. Тобто, в РФ, при плануванні атаки на Ізмаїльский порт, не могли не знати, що там перебуває турецький танкер-газовоз - судно з підвищеним рівнем небезпеки (корпуси газовозів зовсім не випадково фарбують червоним).
Якщо ця гіпотеза слушна, виникає питання: "Навіщо? Що росіяни хотіли цим сказати своїм турецьким друзям і партнерам?".
Для тих, хто веде статистику, як це робить моніторингова група Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, відповідь більш ніж очевидна. Однак багатьох читачів ця статистика може вразити масштабом цифр (адже, зі зрозумілих причин, вона не рекламується).
Так, за 10 місяців 2025 року до українських морських портів Великої Одеси (Одеса, Чорноморськ, Південний) прибуло 2103 торгових судна. В середньому за місяць - це 210 суден (точніше рейсів, бо окремі судна встигають робити по кілька рейсів на місяць, але таких небагато). В жовтні 2025 року, попри мало не щоденні атаки ворожих ракет і БПЛА, був рекордний показник з початку року - 266 суден.
Ви спитаєте: "І що з того?". А те, що 40% з усіх цих суден належать турецьким компаніям. Тобто, турецькі судна забезпечують 40% перевезень Українським морським коридором. І це - найбільша частка. Наступне місце - грецькі судновласники (до 20%). Решта - розпорошені по двох десятках інших країн потроху.
Отже, наша гіпотеза полягає в тому, що в Москві вирішили - в притаманному їй стилі – "передати привіт" Туреччині.
Мовляв, не треба ходити в українські порти, бо це підтримує бюджет України, а саме ту його частину, яка йде на фінансування війни з РФ.
Крім того, наш щомісячний аналіз ракетних та інших ударів по українських портах свідчить про те, що з'явився ще один тренд: на тлі постійних атак по портах Великої Одеси посилюються й атаки на Дунайські порти України.
Яка мета? Щоб вони не могли підстрахувати порти Одеси у якихось випадках...
Таким чином, вибити турецький торговельний флот з перевезень з/до України – це серйозна мета РФ. Тож обстріли будуть посилюватись.
