Імпортери вже сплачують 10-відсоткове мито в ЄС, що становить приблизно 2,1 тис євро за автомобіль.
Для того, щоб зупинити потік дешевих китайських електромобілів до Євросоюзу доведеться запровадити величезні митні тарифи на рівні близько 50%. Про це з посиланням на дослідників Rhodium Group повідомляє Financial Times.
Спеціалісти очікують, що брюссельське антисубсидійне розслідування відносно китайських електрокарів буде завершено протягом декількох тижнів, однак, на їхню думку, очікувати рішучих каральних заходів не слід.
"Ми очікуємо, що Європейська комісія запровадить мита в діапазоні 15-30%", – кажуть експерти у своєму звіті.
Та навіть за умови вищих мит, китайські компанії все одно зможуть генерувати комфортну норму прибутку на електромобілях, які вони експортують до Європи.
Rhodium Group наводить приклад електромобіля-позашляховика Seal U від китайської BYD, який продають за 20,5 тис євро в КНР і за 42 тис євро в Євросоюзі. Прибуток у даному випадку оцінюють у 1,3 тис євро і 14,3 тис євро відповідно, що є сильним стимулом для експорту китайської продукції.
Згідно з розрахунками, введення 30-відсоткового мита залишить компанії 15-відсоткову премію в ЄС (4,7 тис євро) по відношенню до її прибутків у КНР, тому сподіватись на реальний ефект від цього не варто.
Для того, щоб зробити європейський ринок непривабливим, знадобляться "мита в діапазоні 40-50% – можливо, навіть вищі".
Європейські автовиробники добре розуміють, яку загрозу для них несуть дешеві електромобілі з КНР. У лютому повідомлялось, що Volkswagen, Renault та Stellantis, які завжди були конкурентами, думають про об'єднання заради спільної боротьби.
Поки що формат такого об'єднання невідомий, однак не можна виключати, що у якийсь момент з'явиться "європейський автомобільний Airbus".
З іншого боку, загрозу для автовиробників ЄС представляє Tesla, яка, втім останнім часом сама стикається з труднощами.