Літак Boeing 737 MAX виконав перший рейс з пасажирами / фото REUTERS

Авіалайнер Boeing 737 MAX, що належить найбільшої в Бразилії авіакомпанії Gol, виконав комерційний рейс із Сан-Паулу до Порту-Алегрі.

Найближчим часом Gol розконсервує всі сім своїх Boeing 737 MAX для використання на 27 внутрішніх маршрутах, пише BBC.

"За минулі 20 місяців ми провели найінтенсивнішу перевірку в історії цивільної авіації. Безпека для нас понад усе", - заявив віце-президент компанії Селсо Феррер.

Усі 140 пілотів Gol, яким належить літати на Boeing 737 MAX, пройшли перепідготовку в США.

Читайте такожBoeing 737 MAX здійснив демонстраційний політ з пасажирами на борту

Хоча менеджмент компанії тепер впевнений у безпеці Boeing 737 MAX, пасажири, які не бажають летіти на ньому, зможуть безкоштовно перебронювати квиток на інший рейс.

Gol підтвердила зроблене нею раніше замовлення на 95 літаків Boeing 737 MAX. Тижнем раніше про плани придбати 75 авіалайнерів повідомила ірландська компанія Ryanair.

Нагадаємо, усі 739 наявних у світі літаків цієї марки в березні минулого року були виведені з експлуатації після двох авіакатастроф із сотнями загиблих.

Фото REUTERS

Авіакатастрофи за участю літаків Boeing 737 MAX

  • 29 жовтня 2018 року пасажирський Boeing 737 Max авіакомпанії Lion Air впав у море через кілька хвилин після вильоту з аеропорту Джакарти, загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту. Це була перша катастрофа новітньої моделі одного з найпопулярніших у світі літаків.
  • Через п'ять місяців за схожих обставин розбився ще один Boeing 737 Max - в Ефіопії. На борту літака перебували 149 пасажирів і 8 членів екіпажу, ніхто не вижив. Це були громадяни 35 країн світу, у тому числі близько 20 співробітників ООН.
  • Після трагедії в Ефіопії регулятори по всьому світу заборонили літакам сімейства MAX літати.

Причини катастроф з літаками Boeing 737 Max

Звіт про аварію в Індонезії був оприлюднений 25 жовтня 2019 року, він зайняв 353 сторінки. У ньому наголошується, що до авіакатастрофи призвела низка неполадок, порушень і помилок - як з боку компанії-виробника, так і перевізника і його пілотів.

Читайте такожУ Boeing назвали "ідіотами" співробітників Lion Air через прохання допомогти з перенавчанням пілотів на 737 Max

Індонезійські слідчі дійшли висновку, що причиною падіння літака стали механічні та конструктивні проблеми в системі поліпшення характеристик маневрування (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) - вона у фоновому режимі коригувала дії пілота.

MCAS була встановлена на Boeing 737 MAX через те, що відносно старий за конструкцією літак оснастили новими двигунами великої потужності. Багато пілотів взагалі не підозрювали про існування MCAS, здатної у випадку несправності датчика кута атаки примусово відправити літак в пікірування.

Корпорація Boeing внесла зміни в програмне забезпечення, розташування кабелів в корпусі літака і керівництво для льотного складу.

18 листопада 2020 року Федеральне управління цивільної авіації США дозволило повернути в стрій літаки Boeing 737 MAX.

Європейське агентство авіаційної безпеки в жовтні заявило, що внесені в конструкцію і програмне забезпечення зміни зробили їх досить безпечними для відновлення експлуатації в Європі, але конкретна дата поки не названа.

Читайте такожПроектували клоуни, керували мавпи: оприлюднена внутрішня переписка Boeing про 737 Max

Boeing 737 MAX: що відомо

Середньомагістральний літак Boeing 737 MAX місткістю 200 пасажирів і з дальністю польоту 6,5 тис. кілометрів експлуатується з травня 2017 року, володіє високими економічними характеристиками і є найбільш продаваною моделлю в історії корпорації. До авіакатастроф і пандемії Covid-19 число замовлень на нього перевищувало чотири тисячі.