Поїзди під прицілом: FT розкрило, чому РФ посилила атаки по українській залізниці

Росія напередодні зими посилює атаки по залізничній інфраструктурі України.

 Росія удвічі збільшила кількість атак на українську залізничну інфраструктуру. Попри це "Укрзалізниця" намагається зберігати графік курсування поїздів та адаптується до нових реалій війни, пише газета Financial Times.  

Пасажирські та вантажні поїзди стають дедалі більш вразливими, оскільки Росія напередодні зими посилює свої атаки по електростанціях, залізничних станціях, мостах і депо. 

Темп російських атак посилився влітку. За словами віцепрем'єр-міністра Олексія Кулеби, з початку серпня Росія здійснила понад 400 ударів по залізничній інфраструктурі України, що майже удвічі більше, ніж за той самий період 2024 року.

"Це не випадкові удари - вони є частиною систематичної кампанії, спрямованої проти підстанцій, ключових вузлів і станцій", - зазначив Кулеба.

У свою чергу, генеральний директор "Укрзалізниці" Олександр Перцовський зазначив, що Москва прагне "завадити нам з'єднати Україну з її прифронтовими регіонами". 

За словами директора польської групи Rochan Consulting Конрада Музики, ці атаки некритично впливають на військові операції, бо Україна перевозить поїздами обмежений обсяг важкої техніки.

Однак ці російські бомбардування призвели до того, що затримки стали більш частим явищем для українців, які користуються спальними вагонами державної залізничної компанії "Укрзалізниця" для поїздок до прифронтових регіонів і назад.

Після масштабних обстрілів по всій країні поїзди можуть спізнюватись від двох до шести годин. Для компанії, яка в першій половині 2024 року забезпечувала понад 90% рейсів за розкладом, це стало новою реальністю.

За словами Перцовського, Росія модернізувала свої дрони, і тепер вони здатні вражати навіть рухомі локомотиви.  

"Ми бачимо, що вони намагаються знищити одну підстанцію за іншою, щоб ми не могли експлуатувати електричні поїзди, а потім одночасно вражають локомотивні депо, щоб ми не могли перейти на дизельні локомотиви", - зазначив Перцовський. 

Щоб убезпечити персонал, працівники та машиністи локомотивів були оснащені індивідуальними аварійними наборами, що дозволяє їм продовжувати роботу, коли звучать сирени повітряної тривоги, та шукати укриття лише у разі прямої ракетної або дронової загрози. 

Проте навіть ця система не є надійною, і на початку цього місяця один охоронець загинув від удару дрона.  

Удари РФ по залізниці – останні новини

8 листопада через пошкодження залізничної інфраструктури російськими обстрілами в Україні суттєво затримувалася низка поїздів далекого сполучення.

5 листопада стало відомо, що "Укрзалізниця" за клопотанням Донецької ОВА тимчасово обмежила поїзди Краматорського напрямку через безпекову ситуацію. Тимчасове обмеження стосувалося також і приміського руху в Донецькій області, зокрема сполучень Бантишеве - Краматорськ та Словʼянськ - Райгородок.

У вересні голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський повідомляв, що ворог застосовував для атак по залізничній інфраструктурі в середньому шість-сім дронів-камікадзе "Шахед" майже щоночі.  

Вас також можуть зацікавити новини: