Вчені знайшли новий вірус / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

У Маріанській западині під час нового дослідження виявили найглибоководніший вірус на планеті.

Як пише Gizmodo, він мешкає на глибині 8 900 метрів. Відкриття зробили вчені Китаю та Австралії. Вони назвали новий вірус vB_HmeY_H4907.

За словами співавтора дослідження, вірусолога з Океанського університету Китаю Міна Вана, vB_HmeY_H4907 знайшли у відкладеннях піднятих з морського дна на глибині майже 9 000 метрів. Науковці провели генетичний аналіз і виявили, що фаг є частиною раніше непізнаного сімейства вірусів Suviridae, широко поширеного у Світовому океані.

Вчені вважають, що знайдений вірус є бактеріофагом, тобто використовує бактерії для створення більшої кількості себе. Він заражає бактерії Halomonas, які мешкають у глибоководному середовищі, а також біля гідротермальних джерел.

При цьому vB_HmeY_H4907 вибудовує з бактеріями відносно дружні стосунки. Він генетично дуже схожий на свого господаря і являє собою лізогенний фаг — вбудовує свій генетичний матеріал у бактерію і не вбиває її. За даним науковців, бактерія і вірус розмножуються одночасно. Припускається, що знайдений фаг насправді міг еволюціонувати разом із цими бактеріями, що забезпечило йому виживання на глибині океану.