При перельотах бюджетними авіалініями потрібно врахувати кілька важливих моментів / Фото REUTERS

У відпустку лоукостером: як не розоритися на подорожі бюджетними авіалініями

Плануючи закордонну поїздку, чимало туристів цілком обґрунтовано прагнуть максимально заощадити. А тут ще з усіх боків сипляться «апетитні» пропозиції від лоукостерів. Однак при спробі підібрати переліт подешевше, мандрівники можуть легко потрапити в ситуацію, коли в результаті поїздка виявиться тільки дорожчою. УНІАН.Туризм підготував кілька корисних порад, на що варто звернути увагу під час покупки квитків від бюджетних авіакомпаній.

При перельотах бюджетними авіалініями потрібно врахувати кілька важливих моментів / Фото REUTERS

Безвізовий режим з Євросоюзом, безумовно, відкрив для українців нові можливості для швидких і нескладних для самостійного планування подорожей. Хтось марить про загадкову Скандинавію, комусь більше до душі погрітися на Середземноморському узбережжі, а когось манять вишукані європейські культурні столиці, так щоб при цьому не довелося заплатити всі гроші світу і збитися з ніг під час збору документів для отримання візи. А ще безвіз допоміг приходу до України лоукостерів. Адже в українців нарешті з'явилася можливість спонтанно відправитися в подорож на вихідні або свята в Європу, відповідно, й попит на авіаперельоти зріс.

Читайте такожОсобливості європейського транспорту: як і на чому їздити по країнах ЄС, щоб не розоритися

Гортаєш сторінки в Інтернеті – як ось вони, такі привабливі квитки по 10-20 євро до Європи. Так і тягне все кинути та одразу ж купити їх, адже пропозиція обмежена, а бажаючих напевно багато! Хіба то жарти, за 1000-1500 гривень змотатися туди-назад у відпустку або просто на уїк-енд до зовсім іншої країни, коли квитки на поїзди по Україні обходяться по 600 гривень в один кінець, в дорозі доведеться провести 10 годин, та й спробуй їх ще купи в топ-сезон.

Однак не варто поспішати з покупкою, не прорахувавши все до дрібниць. Адже інколи за привабливою ціною бюджетних авіаперевізників ховається один дуже суттєвий нюанс, який може звести нанівець всі ваші спроби заощадити на дорозі. Справа в тому, що багато лоукостерів виконують рейси зовсім не до великих аеропортів з налагодженою системою трансферів, що знаходяться в 10-15 хвилинах їзди на метро від міста. Замість цього вони прилітають кудись в Богом забуте місце, з якого вам буде не так легко вибратися (і зовсім недешево).

Наведу приклад з життя. Одного разу мені довелося летіти до Німеччини через аеропорт Франкфурт-Хан (Flughafen Frankfurt-Hahn). Я добре уявляла собі всі «принади» цього маршруту, але іншого варіанту у мене не було – це був єдиний підходящий мені за часом і територіально рейс на потрібну дату. Тому я пішла на свідомий ризик. Однак часто ціни на квитки до цього аеропорту виглядають настільки привабливими, що туристи беруть їх, не особливо з'ясовуючи, як добиратися далі. А далі починається найцікавіше.

Читайте такожПригоди без зайвого багажу: 6 порад для бюджетної та комфортної подорожі

Почнемо з того, що багатьох вводить в оману сама назва аеропорту – співзвучна з містом Франкфурт-на-Майні. Однак на ділі відстань між аеропортом і найбільшим фінансовим центром країни – близько 120 кілометрів, а автобусів між ними курсує за день не так вже й багато.

Аеропорт Франфурт-Хан – це в першу чергу вантажний аеропорт, обладнаний на місці колишньої авіабази НАТО в західнонімецької землі Рейнланд-Пфальц. Як аеропорт він почав використовуватися лише в 90-х роках і в першу чергу займається саме перевезеннями вантажів, а вже другою чергою приймає рейси пари-трійки лоукостерів, у тому числі добре знайомих нам Ryanair і Wizzair. Тому, зрозуміло, на розвинену інфраструктуру для пасажирських авіаперевезень тут сподіватися не варто. Залізниці тут теж немає. На допомогу приходять лише кілька автобусних рейсів за день – на сам Франкфурт, а також на Кельн, Людвігсхафен і Люксембург, з не надто інтенсивним інтервалом (докладний розклад можна дізнатися за посиланням), а також таксі, яке в Німеччині коштує дуже дорого.

Читайте такожЧи можуть туристи повернути гроші за свої нерви та зіпсований відпочинок

Насправді, тут навіть міста немає як такого поряд. Це просто ангар посеред поля з величезною злітною смугою і кількома адміністративними будівлями навколо. Один із найближчих населених пунктів - однойменна комуна Хан з населенням в 165 осіб знаходиться аж у 4,5 кілометрах від аеропорту, і вона навряд чи стане вам у нагоді. А ось до найближчого великого міста Кобленца, звідки ви точно зможете поїхати куди завгодно далі, аж 70 кілометрів.

Мені з аеропорту Франкфурт-Хан потрібно було потрапити в Штутгарт, а це – близько 250 кілометрів. Рейс «Київ – Франкфурт-Хан» прилітав о 9 ранку з гаком і в мене було всього півгодини на те, щоб потрапити на автобус через Майнц, де я б змогла пересісти на швидкісний поїзд. В результаті мені довелося проробити справжній квест.

По-перше, я спеціально забронювала місце в першому ряду в проході, щоб першою покинути літак (а це була зима і швидко вибратися з середини салону було б нереально, поки всі не одягнуть пуховики і не заберуть багаж). На руку мені зіграло те, що літаки у Франкфурт-Хані прилітають практично під термінал, а тому не потрібно чекати на автобус – вас просто за кілька хвилин люб'язно супроводять відразу до паспортного контролю. Ще один умовний плюс – відсутність великих черг, оскільки туди рідко прилітає одночасно відразу кілька рейсів.

Читайте такожГалопом по музеях зі знижкою: всі плюси і мінуси картки туриста

В результаті за 15 хвилин я виконала всі процедури і швиденько побігла на зупинку (яких там кілька, залежно від напрямку). Далі я успішно сіла на автобус до Майнца, заплативши за квиток близько 10-12 євро. Водій виявився вихідцем з СРСР, тому вирішив ще хвилин 15 почекати інших пасажирів нашого рейсу, розуміючи, що наступний автобус забере їх не скоро. Але це швидше виняток, самі німці зазвичай їздять строго за розкладом. Приблизно за годину я опинилася на залізничному вокзалі в Майнці, купила в автоматі квиток на потяг за 46 євро (набагато дешевше в Німеччині брати квитки на потяги заздалегідь, але я до останнього не знала, коли і куди я потраплю до залізниці) й таки встигла потрапити на вечірній захід у Штутгарті.

І того дорога з Києва до Штутгарта обійшлася мені майже в 100 євро (маючи дешевий квиток на літак за 30 євро, довелося витратити додаткові 60 євро на трансфер), а на дорогу пішло близько 9 годин (дорога до аеропорту в Києві, реєстрація, політ, дорога від аеропорту до Штутгарта). Так, це вам не Київ, де аеропорт, що обслуговує переважно лоукостери, знаходиться в межах міста, і ви можете дістатися туди на таксі за 100 гривень посеред ночі...

Читайте такожЩо робити, якщо ви загубили закордонний паспорт під час подорожі

Звичайно, я могла б трохи зменшити витрати на проїзд до Німеччини, якщо б у мене не було прив'язки до часу початку події. Тоді б я забронювала собі квитки на автобус і поїзд з запасом, і мені вдалося б заощадити приблизно 30 євро. Однак, у багатьох країнах Європи квитки на міжміські поїзди і автобуси все одно коштують у середньому від 10-20 євро, якщо їхати більше півгодини-години. Тому єдиним економним варіантом дороги від аеропорту до міста є тільки міський транспорт, який обійдеться в середньому в 2-3 євро.

Мораль: якщо бачите привабливі пропозиції від лоукостерів, навіть якщо мова йде про досить відомі та популярні міста, краще перед покупкою з'ясуйте, як далеко аеропорт знаходиться від міста і які там трансферні можливості. Також спробуйте заздалегідь прорахувати, на який автобус або поїзд ви встигаєте (краще планувати з запасом – раптом літак затримається чи черги в аеропорту будуть) і, за можливості, купити квиток заздалегідь – тоді вам буде гарантовано місце в салоні, адже такі пасажири в пріоритеті, та й дешевше обійдеться.

Читайте такожCouchsurfing на будь-який смак: безкоштовний нічліг, компанія в поїздці, екскурсія чі секс-туризм

Інший важливий момент – у великих містах є кілька аеропортів. Як правило, головний з них набагато зручніший за рядом показників – від зручностей до кількості проходить через нього транспорту, і приймає в першу чергу рейси великих авіакомпаній, у яких і квитки суттєво дорожчі. Тоді як лоукостери прилітають в аеропорти, в яких є назва потрібного вам міста, але на ділі вони розташовані досить далеко. Наприклад, аеропорт Стокгольм-Скавста в 100 кілометрах від Стокгольма або Дюссельдорф-Веце у 80 кілометрах від самого Дюссельдорфа. Таким чином, ви вже подумки уявляєте, що ви приземлитеся і через годину вже будете гуляти вулицями нового міста, а на ділі – вам ще до нього доведеться добиратися пару годин.

До речі, цей момент ще і дуже важливо враховувати тим туристам, які планують самостійний переліт з пересадкою, купуючи квитки у різних авіакомпаній. Адже цілком можливо, що ви прилетите з Києва в аеропорт Варшава-Шопен, а другий рейс у вас буде з аеропорту Варшава-Модлін, відстань між якими майже 50 кілометрів. Втім, про те, як краще підібрати авіамаршрут з пересадкою, ми розповімо трохи пізніше.

Читайте такожНа поїзді по Австрії: мальовничі краєвиди, доступ в найпотаємніші куточки та зупинки «на вимогу»

Ще один важливий момент - враховувати час прибуття в аеропорт. Частина лоукостерів вилітають з Києва ввечері та прибувають на місце близько 10-11 вечора. З одного боку, це зручно - можна одразу після роботи встигнути на літак. Але є одне «але». У більшості аеропортів, особливо невеликих або тих, що обслуговують бюджетні авіалінії, трансфери налагоджені в денний час, тоді як після 11 є надія поїхати тільки в тих містах, де від аеропорту ходить метро або міські електрички. Наприклад, з аеропортів Відня чи Берліна можна виїхати навіть вночі, а от з умовного Меммінгена – ще не факт...

Ще один приклад з життя. Років 10 тому, коли я була зовсім недосвідченим мандрівником, ми летіли вечірнім рейсом з Києва до Кракова через аеропорт Катовіце. Ми приземлилися близько 10 вечора, пройшли всі митні процедури і почали думати, як звідси вибратися – спланувати маршрут заздалегідь ми не додумалися. Але ж до Кракова від аеропорту близько 100 кілометрів, та й до самого містечка Катовіце тут кілометрів 30. На допомогу нам прийшли кмітливі поляки (а, можливо, не обійшлося і без кмітливості наших братів-українців). Принаймні, схема досить знайома. Приватний мікроавтобус приїжджає в аеропорт нібито когось зустріти, а на ділі вони підходять до розгублених пасажирів київського рейсу і пропонують за певну суму «підкинути» їх до міста. Мовляв, ми тут приїхали своїх забрати, але у нас є вільні місця. Нам пощастило, та й сума виявилася цілком підйомною, але на такий випадок все ж краще не сподіватися.

***

З отриманням безвізу з Євросоюзом і подальшим приходом на наші ринки лоукост-авіаперевізників, багато українців почали планувати невеликі поїздки в Європу. І важливу роль в таких подорожах для багатьох грає якраз бюджетність, яка залежить від того, наскільки уважно і відповідально ми підходимо до планування.

«Розумних» вам подорожей, які більше збагачують вас емоціями та враженнями, ніж розоряють фінансово!

Григоренко Марина

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter