Експерт розповів про проблеми з російськими літаками / фото ua.depositphotos.com

На сьогоднішній день практично у всіх російських літаків стратегічної авіації витрачений їх моторесурс. Так, літаки Ту-95МС, Ту-160, Ту-22М3 – всі літаючі мерці.

У своєму Телеграм-каналі ситуацію зі станом російських літаків описав військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив" Олександр Коваленко. Він зазначив, що кожна зайва година навантаження на силові установки літаків стратегічної авіцаіі РФ – це вирок.

"Стартова вага ракети Х-101 – більше 2 тонн. Якщо бути точніше – 2 425 кілограм. У свою чергу, бойове навантаження Ту-95МС близько 21 тонни, а точніше – 20 850 кілограм. Тобто, за логікою речей, один Ту-95МС може нести 8 ракет Х-101. За логікою речей... еге ж. Справа в тому, що первісна проектна навантажувальна маса Ту-95 була 5 тонн", – підкреслив експерт.

Відео дня

За словами Коваленка, принципової зміни архітектури даного стратегічного літака не було за весь час його існування. Його модернізували та покращували, але на архітектуру ці зміни не впливали. Фактично, архітектура літака, розрахована під навантаження в кінці 1940-х років, не зазнала серйозних змін. 

"Таким чином, все навантаження на літак, яке перевищує 5 тонн, надає на його планер, силові агрегати та інші вузли підвищене навантаження і не є, м'яко кажучи, корисним. А у випадку з літаком, який витратив свій моторесурс ще 10-20 років тому, і зовсім є суїцидальною. Це тільки на красивих картинках ви можете побачити Ту-95МС з 8 ракетами Х-101 і ще в розумі тримати, що там у нього в череві, а на практиці жоден з них з таким навантаженням зараз не вилітає, особливо на далекі відстані, тим більше для виконання бойових завдань, коли навантаження від пуску збільшується в рази", – продовжив Коваленко. 

Експерт зазначає, що тепер, коли Росія змушена відвести свої літаки за межі тисячокілометрової зони від кордону з Україною, вони повинні пролітати значно більшу відстань для здійснення пуску, ніж раніше, що часом перевищує 1,5 тис. км. Деякі з аеродромів, на які перекинули авіацію, знаходяться за 6,5 тис. км від України. 

"Адже, погодьтеся, чому маючи в повітряному просторі 10 Ту-95МС Росія могла в різні періоди часу виконувати від 20 до 40 пусків Х-101? Так, так, так, проблема накопичення необхідного боєкомплекту, про що я завжди писав. Але хіба у них була така проблема раніше, в березні, наприклад? Коли планери Ту-95МС були більш менш стійкими, а моторесурс силових агрегатів не виробленим, вони могли навантажувати їх на межі своїх можливостей. Зараз же вони на межі всіх показників і будь-яке перебільшення ваги може завершитися катастрофою", – додав Коваленко. 

Водночас оглядач нагадав, що "ми ніколи не спостерігали одноразовий пуск 176 ракет Х-101, а це навантаження 8 ракет на 22 боєздатних Ту-95МС, навіть тоді, коли у них ці ракети не були дефіцитні". Він пояснює це тим, що ресурс Ту-95МС не дозволяє на них робити таке навантаження.

"У нинішніх умовах кожна зайва тонна ваги на Ту-95МС використовує ще більше його ресурс, і саме з цієї причини вони вже давно економно застосовують їх з двома, максимум чотирма ракетами Х-101, що так само має значний вплив на ККД їх ударів по Україні. У свою чергу, 2022 рік мав значний вплив на показники зносу планера і силових агрегатів цих літаків, внаслідок чого я можу припустити, що в 2023 їх загальний стан досягне критично-катастрофічного показника, що так само нам на користь", – резюмував Коваленко. 

Проблеми з авіацією в Росії

Начальник Головного управління розвідки Міністерства оборони України Кирило Буданов заявив, що росіяни зіткнулися з проблемою виробництва моторесурсу (двигунів для літаків). Окупанти намагаються зменшити їх знос.

Глава ГУР зазначив, що виробництво літаків стратегічної авіації в Росії відсутнє. Вона використовує радянські літаки, яким постійно продовжується ресурс, і проводиться модернізація.

Раніше військовий експерт Олександр Коваленко зазначив, що ресурс авіації російських військ для нанесення ракетних ударів по Україні гранично обмежений. За його словами, для пусків ракет Х-101 російські окупанти застосовують літаки Ту-95МС, а Ту-22М3 найчастіше застосовуються ними для пуску Х-22. Коваленко заявив, що боєздатних Ту-95МС у Росії всього 22 літаки, інші або на модернізації, або в ремонті.

Вас також можуть зацікавити новини: