Минулої зими на території підприємства були побудовані великі виробничі корпуси, площа найбільшого - майже 19 000 кв. м.
Росія розширює Казанський авіазавод, на якому виробляються стратегічні бомбардувальники. Про це пише фінське видання Yle з посиланням на відповідні супутникові знімки.
У матеріалі йдеться про те, що минулої зими на території підприємства були побудовані великі виробничі корпуси. Згідно зі знімками, найбільша з нових будівель має довжину близько 320 метрів і площу майже 19 000 м², що можна порівняти з трьома футбольними полями.
Модернізація підприємства, на яку виділено близько мільярда євро, має на меті посилення власного виробництва літаків військової та цивільної авіації. Однак, ідеться в матеріалі, через санкції та нестачу робочої сили виробництво стикається з серйозними труднощами і відстає від намічених термінів.
Зазначається, що Казанський завод особливо важливий для випуску та модернізації стратегічних бомбардувальників, зокрема й тих, які можуть нести ядерну зброю. Саме такі літаки були пошкоджені та знищені під час української спецоперації по російських аеродромах "Павутина" у червні цього року.
Казанський авіазавод - єдиний у Росії, який може заповнити втрату стратегічних бомбардувальників, зауважили журналісти.
"На супутникових знімках видно, що з'явилось багато нової виробничої площі. Однак це не вирішить проблем авіаційної промисловості та галузі в цілому", – каже військовий експерт Марко Еклунд, який тривалий час працював у військовій розвідці Фінляндії та понад 20 років стежив за збройними силами Росії.
У матеріалі зауважується, що хоч цей авіазавод - один з найбільших і найважливіших у Росії, однак "його скромні виробничі показники свідчать, наскільки сильно Росія відстає в технологічному розвитку, особливо від США".
"Росія хотіла б виглядати рівною США, але виробництво старих моделей бомбардувальників багато говорить про її можливості", - зазначив Еклунд.
Казанський завод випускає та модернізує Ту-160М і будує нові Ту-160М2, але темпи низькі: торік було здано лише два Ту-160М2 та два Ту-160М. Також на заводі модернізуються старі Ту-22М3.
Обидва типи використовуються для запуску крилатих ракет на війні в Україні та базуються на аеродромі "Борисоглібськ".
Також, пишуть журналісти, це підприємство виготовляє й цивільні літаки, зокрема Ту-204, і має випускати нові Ту-214, але, як вони дізналися, цього року виготовлений лише один такий літак, хоч завод має контракт на виробництво аж 23 літаків Ту-214.
За даними розслідування Yle, Росія за останні роки манівцями придбала західні комплектуючі для літаків як мінімум на мільярд євро. Однак через санкції закуповувати деталі стало складніше.
Як повідомляв раніше УНІАН, 27 червня Україна "рознесла" тактичну авіацію РФ на авіабазі "Маринівка". За попередньою інформацією, там було уражено чотири літаки Су-34 та технічно-експлуатаційну частину - місце, де проходить обслуговування та ремонт різних бойових літаків.
Президент Української авіаційної асоціації пілотів та власників літаків "АОПА Україна" Геннадій Хазан висловив думку, що втрата цих літаків є болючою для російських окупантів, адже, за його словами, відремонтувати такі літаки можна виключно на заводі. Також він сказав, що від початку повномасштабної війни РФ уже мала втрати серед літаків Су-34, тому кількість цих винищувачів значно зменшилася.
А нещодавно в рамках спецоперації "Павутина" дрони СБУ вразили 41 російський літак, серед яких - А-50, Ту-95 та Ту-22 М3. При цьому спецслужба відпрацювала відразу по чотирьох військових аеродромах Російської Федерації: "Белая", "Дягілєво", "Оленья" та "Іваново".