В Росії нема чим замінити західні літаки, які виходять з ладу  / wikipedia.org

У нещодавньому інтерв'ю очільник "Ростеха" Сергій Чемезов визнав, що десь з 2030 року у РФ почнуться найбільші проблеми у цивільній авіації. За його словами, з 2030 року почнеться помітне вибуття іноземних літаків із російських авіакомпаній, оскільки можливостей ремонтувати їх вже не буде.

Коментуючи цю заяву, експерти Defence Express нагадують, що Boeing та Airbus вийшли з російського ринку, також російським літакам заборонені польоти у США та Європу.

"Все це призвело до того, що близько 550 лайнерів західного виробництва залишились без запчастин, а це хоча і формально було близько 65% від всіх російських пасажирських літаків, але 95% всіх перельотів", - зазначають експерти.

Відео дня

За даними Defence Express, станом на березень 2023 року в Росії вже літало близько 470 західних літаків. Водночас у РФ намагаються виправити цю ситуацію, але досить оригінально - через брак запчастин літаків менше ремонтують та обслуговують.

Очільник "Ростеху" зазначив, що для виходу з цієї ситуації потрібно виробити достатню кількість літаків - МС-21, Superjet, Ту-214, Ил-114, Ил-96, які мають забезпечити усі російські авіакомпанії.

Таким чином, вказують у Defence Express, за шість років у РФ мають "наклепати" десь півтисячі авіалайнерів, а це зовсім нереалістичний сценарій.

Так, за 2023 рік авіазавод в Казані не зміг передати жодного Ту-214. А до 2030 року за планом має бути вироблено лише 70 цих літаків, з яких не всі будуть пасажирськими лайнерами. Виробництво Ил-96 прогнозується максимум по одному літаку на рік, а загалом за весь час зібрали лише 33 машини.

Що стосується Superjet - то з 2019 року його досі не імпортозамістили. Така сама ситуація і з МС-21 - головна проблема у двигунах сімейства ПД.

Щодо Ил-114, то після катастрофи військово-транспортного Ил-112 у 2021 році через пожежу двигуна, випробування літака призупинили та відновили лише наприкінці березня 2024 року.

"Тобто у РФ проблема із цивільною авіацією комплексна та доволі прогнозована, бо стабільного виробництва лайнерів немає і мова йде про 1-2 пасажирських літаки на рік. І хоча для закритої тоталітарної країни не є проблемою зменшення зовнішнього пасажиропотоку, для РФ критичним є забезпечення внутрішніх авіарейсів", - зазначають експерти.

Проблема з літаками у РФ

У Росії західні літаки починають все частіше ламатися через відсутність ремонту та брак запчастин. 

Аовномасштабне серійне виробництво пасажирського лайнера МС-21, покликаного замінити Росії іноземні літаки, зірвалося вдруге з початку повномасштабної війни в Україні. Як повідомив голова держкорпорації "Ростех" Сергій Чемезов, постачання лайнерів російським авіакомпаніям переносяться на 2025–2026 роки.

Вас також можуть зацікавити новини: