“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа
“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа

“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа

14:27, 21.01.2011
5 хв.

Стрічку подивитись варто, хоча б тому, що там Ніколас Кейдж, котрий залишається одним з не багатьох акторів, які вміють “носити” свій вік, не намагаючись молодитись...

Для обсвистаного після «Учня чаклуна» Ніколаса Кейджа нова стрічка мала стати реабілітаційною або хоча б такою, що не опустила б авторитет актора на нижчий рівень. Так чи інакше, але «Час відьом», вихід котрого був запланований ще на березень минулого року, нарешті у кінопрокаті. А що з цього вийшло – судити глядачеві.

“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа

Загалом фільм варто дивитися хоча б тому, що його режисером став Домінік Сена, відомий кіноманам за стрічками «Викрасти за 60 секунд», «Біла імла», «Пароль риба-меч» і «Каліфорнія». Щоправда, у «Часі відьом» режисер здав позиції, створивши не горрор чи саспенс, як його позиціонували творці фільму, а скоріше мейнстримовий тріллер з елементами містики. Сценарій більш нагадує фан-фік американського тінейджера, враженого справді страшним фільмом.

Відео дня

“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа

Дія «Часу відьом» переносить глядача в ХIV століття, коли світом впевнено крокувала чума, лишаючи за собою спустошеними селища і міста, і, звісно, купи трупів. Водночас Схід спустошувала інша епідемія, страшніша за чуму – релігійна. Христові походи, які були покликані винищити “ворогів Божих”, без жалю і сумніву справлялися зі своїм завданням. Серед жорстоких боїв зустрічаємо головних героїв – Беймена та Фелсона у виконанні Ніколаса Кейджа та Рона Перлмана.

Уже звичний для Христових воїнів бій, чергове містечко – і власне початок конфлікту. Беймен уперше звертає увагу, кого цього разу вразив його меч і бачить жінку. І так само вперше озирається навколо себе, бачачи на площі містечка трупи жінок і дітей. Власне, навколо цього і зав’язана фабула – навколо переживань Беймена щодо вбивства слабких та беззахисних.

Кадр з фільму ”Час відьом”

Беймен та Фелсон лишають поле бою, вирушаючи на пошуки більш благородних занять. І, звісно ж, натрапляють на місто, у котрому чума знищила три чверті населення. Рицарів викривають і навіть збираються судити за дезертирство. А згодом пропонують угоду – якщо воїни погодяться супроводжувати до далекого абатства відьму, то церква відпустить їм гріхи і звільнить від обов’язків.

І, можливо, все було б не так й погано, якби відьма не виявилась справжньою. Щоправда, так і не зрозуміло – чи дійсно вона на стороні зла? Чи дійсно наслала на міста й села чуму, як вона сама зізналась під катуваннями? Що ж, це і має з’ясувати головний герой, котрий не хоче брати на свою совість ще одну смерть жінки.

“Час відьом” або Нові пригоди Ніколаса Кейджа

Єдине за що хочеться щиро подякувати режисерові та сценаристу – це те, що до стрічки не приплели тамплієрів або ще якесь таємне товариство, як це останнім часом модно у Голівуді. І варто відзначити роботу гримерів – хворі на чуму виглядають неабияк реалістично, змушуючи в окремі моменти навіть здригнутись від натуралістичності.

Для Кейджа “Час відьом” – це та стрічка, у якій актор його рівня грає на півсили. Переживання головного героя, звичайно, можуть бути зрозумілими аудиторії, але все ж таки для даного етапу історії вони не надто актуальні.

Першу половину стрічки Беймена мучить сумління через вбиту в поході жінку, другу половину – через те, що відьма теж має померти. Героя важко назвати складним. Більш цікавим є герой Рона Перлмана, кращий друг Беймена Фелсон – зухвалий старий вояка.

Але якщо відомих акторів просто приємно побачити, то молоді продемонстрували по-справжньому високу майстерність. Наприклад, Роберт Шиен, відомий глядачам головною роллю у серіалі «Покидьки» (“Misfits”). Також приємно дивує і Клер Фой, котра втілила у стрічці лиху відьму. Її гра чудова – саме такою за переконаннями глядачів і має бути відьма: підступною, хитрою, з лукавим вогником в очах.

Вражаючою є перша сцена фільму, у котрій на смерть відправляють трьох жінок, звинувачених у відьомстві. Вона і є найстрашнішою у “Часі відьом”. Інші моменти не справляють враження жахаючих, та й психологізму ніякого не несуть.

Вражає достовірність, з якою інтерпретоване XIV століття – костюми, локації і навіть характери героїв прописані з максимальною точністю. “Час відьом” спочатку захоплює, але вже ближче до фіналу розчаровує. Але, як відомо, на смак і колір усі фломастери різні. Не вистачає спецефектів, а гумор радше для галочки – який сучасний американський фільм зуміє обійтись без кількох, хай і натягнутих жартів?

Та стрічка однозначно якісна, просто підтягнута до глядацьких стандартів. Навряд чи “Час відьом” стане суперпопулярним і  вважатиметься найкращою роботою Сени чи Кейджа – немає масштабності, серйозного конфлікту, котрий міг би сколихнути свідомість і почуття аудиторії, а кінець фільму справляє враження, ніби зі стрічки вирізали гарний шмат і одразу відправили її до кінотеатрів.

Наприклад, не зрозуміло, чому тема релігії, спочатку лейтмотивна, зникає зовсім? Адже саме церква є основою конфлікту Беймена із совістю і почуттям боргу. Але герой лишень кидає фразу, що “вірить у Бога, але не хоче чинити вбивства Його ім’ям” і далі тема майже ігнорується. Щоправда, інколи знову виринає, аби демонізувати тогочасний церковний уклад (власне, як і більшість стрічок про ХIV столлітя).

“Час відьом” подивитись варто, хоча б тому, що там Ніколас Кейдж, котрий залишається одним з не багатьох акторів, які вміють “носити” свій вік, не намагаючись молодитись чи грати супергероїв. Та й Рона Перлмана, від якого лишилась хіба що його відома посмішка.

Катерина Зінов’єва

 

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся