
Науковці з багатьох країн намагаються знизити навантаження на екологію під час видобутку та використання енергоресурсів. Як пише Ecoportal, у цьому може допомогти водень, який має близький до нуля рівень викидів. Але процес виробництва водневого палива досить складний і на поточному етапі дуже дорогий через високу енергоємність.
Але ймовірне рішення знайдено, йдеться в матеріалі. У Північно-Західній Європі обговорюється масовий видобуток водню способом електролізу - тобто з морської води. У планах до 2030 року розробити електролізери загальною потужністю близько 30-40 гігават.
За даними бази даних проєктів з виробництва водню Міжнародного енергетичного агентства, проєкти в Північному морі приведуть до виробництва водню з низьким рівнем викидів в обсязі близько 3 млн тонн на рік до 2030 року. Це становитиме майже 40% від вироблення електроенергії в Північно-Західній Європі.
Видання називає Північне море золотою жилою, яка допоможе забезпечити країни Північно-Західної Європи воднем і потужностями для розширення вітроенергетики. Розробляється план зі збільшення потужностей вітроенергетики з 30 ГВт до 120 ГВт до 2030 року, а потім до колосальних 300 ГВт до 2050 року. Ця потужність надалі й забезпечить напрацювання водню.
Розширення використання водневого палива
Нагадаємо, що першу у світі водневу електростанцію планує побудувати Велика Британія. Вона має бути готова до 2027 року. Ще за кілька років там же буде побудований і завод з напрацювання водню.
А промисловість тим часом уже готує прототипи машин на водневому паливі. У Франції вже демонстрували прототип бізнес-джета, який використовуватиме два електродвигуни і систему водневих паливних елементів. Як заявляли розробники, за швидкістю і комфортом цей літак не поступатиметься наявним моделям.
Військові також готові переходити на водневу техніку. Низка оборонних компаній у Південній Кореї вже тестують водневі паливні елементи для танків, військових кораблів і підводних човнів.