podil.kievcity.gov.ua

Транспортна блокада: як Євросоюз та США ізолюють Росію та Білорусь

07:00, 23.04.2022
10 хв.

Через криваву війну Росії проти України західні партнери продовжують введення нових санкцій проти агресора, серед яких транспортна блокада. Яким буде цей паркан навколо дикої орди та як закрити в ньому усі шпаринки?

Весь цивілізований світ зараз є свідком неймовірної мужності й єдності всіх українців та приголомшеної ганьби російської армії, на чиїх руках кров тисяч мирних громадян - дітей, жінок, літніх людей. Режим інакше жити не може. Мордор хоче вбивати задля досягнення своїх кровожерливих цілей і при цьому торгувати зі всім цивілізованим світом.

Але не так сталося, як їм гадалося. З початком повномасштабної військової агресії в Україні Європейський Союз перекрив повітряний простір російським літакам, а нещодавно запровадив проти російського мордору та білоруських сателітів блокаду морських та наземних шляхів. Президент найбільшої економіки світу США Джо Байден 21 квітня заявив, що пов'язаним із Росією суднам буде заборонено заходити до американських портів.

У квітні Європейська Рада оголосила про черговий пакет санкцій проти Росії. Зокрема заборонений доступ до портів ЄС судам, які зареєстровані під прапором РФ. На додаток до цього, російські та білоруські автотранспортні оператори більше не можуть здійснювати вантажні перевезення у межах ЄС. Все більше демократичних країн світу долучається до цієї блокади, яка стає глобальною.

Відео дня

"Ці рішення означають майже повну торговельну ізоляцію окупанта, який, попри антилюдські дії в Україні, все ще міг працювати на європейських ринках. Тепер цього не буде, адже автомобільні, морські та авіаційні шляхи закриті. Вже у короткостроковій перспективі ми зможемо спостерігати масштабний негативний вплив нових санкцій на економіку як Росії, так і Білорусі", - відмітив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Європейський Союз заборонив пересування вантажівок до Білорусі та Росії / фото ua.depositphotos.com/

Блокування автосполучення

Наземна транспортна блокада Росії була ініційована українськими та польськими громадськими активістами, які у лютому та березні кілька тижнів героїчно перекривали автошляхи на кордоні Польщі та Білорусі. Це блокування призвело до багатокілометрових черг із фур і підштовхнуло уряди країн Європи до більш активних дій.

У результаті міністри транспорту Польщі та країн Балтії закликали Європейський Союз заборонити пересування вантажівок до Білорусі та Росії. Що і було реалізовано рішенням ЄС.

На наступний день після оголошення санкцій сотні вантажівок з Росії і Білорусі не були пропущені через кордон в ЄС. А російські та білоруські перевізники з іншої сторони східних кордонів ЄС також застрягли в довжелезних чергах.

За даними Financial Times, близько 10 тис. російських та білоруських транспортних засобів все ще перебувають в ЄС та ризикують бути арештованими національними органами влади.

Проте в санкціях від ЄС існують пункти виключень транспортування окремих категорій вантажів, зокрема, там поки що знаходиться природний газ, нафта, які поставляються трубопроводами, та окремі корисні копалини. Крім цього дозволені фармацевтичні, сільськогосподарські, харчові та гуманітарні вантажі. Проте кожен новий пакет санкцій скорочує цей список.

Як сказав агенції УНІАН транспортний експерт та колишній заступник голови Мінінфраструктури Віктор Довгань, п’ятий пакет санкцій ЄС є важливим, але це не є поки "нищівним пакетом санкцій", оскільки було залишено частину вантажів, які країна може на свій розсуд визначити, як "критичний імпорт".

"Заборонили автомобільне сполучення з країнами ЄС. Це є добре. Тільки треба було залишати без цього виключення  для перевезення. Взагалі, їх треба виключати зі всіх транспортних організацій", - вважає експерт.

Низка країн заборонили російським суднам заходити до своїх морських і річкових портів / фото ua.depositphotos.com

Портова завіса

Для припинення фінансування російського режиму, який продовжує криваву війну в Україні, низка країн заборонили російським суднам заходити до своїх морських і річкових портів. До цих країн входять члени Євросоюзу, Британія, Канада, а напередодні долучилися Сполучені Штати Америки.

"Сьогодні я оголошую, що США заборонять пов'язаним із Росією суднам заходити до наших портів, як це раніше було зроблено в Європі. Це означає, що жодне судно під російським прапором або судно, яке належить Росії або управляється кимось, пов'язаним із Росією, не зможе зайти до порту США, підійти до наших берегів", - наголосив на брифінгу президент США Джо Байден.

Закордонні компанії, які спеціалізуються на морських перевезеннях, припиняють співробітництво з мордором. Серед знакових світових компаній варто виділити вихід з ринку Росії данського логістичного гіганта Maersk, який продає свої російські активи. Слідом за ним найбільша південнокорейська контейнерна компанія HMM зупинила морські вантажоперевезення в Росію.

За даними Єврокомісії, Росія має під своїм прапором торговий флот з біля трьох тисяч суден. Якщо російські транспортники спробують обійти санкції, то зміна країни реєстрації судна не допоможе обійти заборони, адже обмеження поширюються на усі кораблі, що позбавилися російського прапора після початку війни.

Майже одразу з початком війни в Україні Євросоюз зупинив перельоти до Росії / фото УНІАН

Закриття неба

Майже одразу з початком війни в Україні Євросоюз зупинив перельоти до Росії та заборонив оренду, страхування, постачання деталей і техобслуговування для літаків з РФ. Цю хвилю обмежень підтримав американський авіаційний гігант Boeing, який припинив підтримку російських авіакомпаній. Європейська компанія Airbus також припинила надсилати запчастини до Росії та підтримувати російські авіакомпанії.

Як зазначило видання Avianews, через відключення російських літаків від доступу до технічної документації інженери РФ не зможуть легально обслуговувати лайнери.

"Без актуальної інформації не можна навіть замінити лампочку. Тобто літак літає до найближчого дефекту чи найближчої перевірки, після чого не в сервісі. Будь-який літак після цього моменту буде нелегальним", - роблять висновок експерти видання. 

Єврокомісар з питань транспорту Адіна Велян наголосила, що Росія порушила Конвенцію про міжнародну цивільну авіацію та створила безпосередню загрозу безпеці, продовживши експлуатувати іноземних літаків без дійсного сертифіката льотної придатності.

Крім цього, наприкінці березня близько 80 літаків російських авіакомпаній були заарештовані в різних країнах, в тому числі, в країнах, які РФ вважає умовно дружніми, - Туреччині, Азербайджані, Вірменії. А пізніше, у квітні, Європейська комісія додала 21 російську авіакомпанію у "чорний список" через їх невідповідність міжнародним стандартам безпеки.

"Чому такі важкі санкції в авіасекторі? Тому що Росія по суті захопила лізингові літаки, які їм не належать. Тому зразу заборонили польоти, лізингодавців почали відкликати а потім і технічне обслуговування. Це призведе до того, що літаки не будуть допущені на рейси, які в них залишаються. Тому вони будуть літати всередині країни і падати, бо немає продовження сертифікату. Це як машина, яка не проходить ТО", - відмітив транспортний експерт Довгань.

Санкції все сильніше б’ють по російській економіці / фото REUTERS

Посилення транспортної блокади РФ

Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн зазначила, що банкрутство російської держави - це лише питання часу. Санкції все сильніше б’ють по російській економіці: обіг поставок товарів та послуг до Росії падає шаленими темпами, компанії з демократичного світу залишили, або залишають ринок країни агресора. Дуже швидко населення цієї варварської країни відчує на собі усі принади життя за парканом сучасної цивілізації.

Експерт Віктор Довгань прогнозує, що цей тиск буде продовжуватися, адже якщо після звірств окупантів у Бучі санкції стали гострішими, то після кадрів Маріуполя, де рівень гуманітарної катастрофи значно вищий, навіть у прихованих чи явних "рософілів" серед деяких європейських лідерів не залишиться ілюзій, що це війна між ордою і цивілізацією, де потрібно переставати думати тільки про свої інтереси.

Керівник Офісу Президента України Андрій Єрмак розкрив можливі деталі посилення санкційного тиску з боку цивілізованого світу на РФ у транспортній сфері.

"Посилення транспортних та страхових санкцій. Встановити як мету заборону здійснення перевезень морським, наземним та залізничним транспортом з росії до демократичного світу, за винятком тих, що стосуються забезпечення глобальної продовольчої безпеки", - зазначив Єрмак.

Експерт Юрій Федоров прогнозує, що через ці санкції економіка країни агресора найближчим часом залишиться без комплектуючих та запчастин. А за цим прийде транспортний колапс, що може статися вже цього літа.

"До літа очікується зупинка цілої низки виробництв. Просто через те, що немає імпортних комплектуючих та імпортних запчастин", – вважає експерт.

Наразі в ЄС триває дискусія, як позбавитися залежності від російських енергоносіїв. Певні країни, щоб не сильно нашкодити своїм економікам, намагаються тягнути момент з введенням повного ембарго на купівлю російського газу та нафти, тому Україна має продовжувати перемовини з європейськими партнерами та отримувати перемоги як у дипломатичному вимірі, так і на фронтах.

Російська орда з кожним днем розв’язаної нею війни та з кожним пакетом санкції стає все слабкіша. А українці своєю мужністю за допомогою цивілізованого світу виборюють свою ідентичність і постають все сильнішою нацією. Санкції проти ординців, без сумніву, будуть ставати більш жорсткими, і скоро Росія зможе перевозити товари тільки хіба що гужовим транспортом. Якщо там від голоду не з’їдять усіх коней.

Дмитро Петровський

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся