
Пригоди Тимошенко в Італії
Юлія Володимирівна сказала, що колишньому президентові Кучмі треба вкоротити язика за те, що він назвав усіх, хто виїздить за кордон повіями... Тимошенко написала сценарій до фільму "Мати- мачуха"
Коли журналісти одержали прес-релізи, де зазначалося, що в фільмі «Мати-мачуха» Юлія Тимошенко виступає як у ролі ведучої, так і сценаристом, то довго сумнівалися. Звісно, наближаються вибори, і тому можливо все, але якось не вірилося, що лідер БЮТ виступає одразу автором і ведучою фільму «Мати-мачуха», який був сьогодні презентований у столичному кінотеатрі «Україна».
Той факт, що це не жарт, довелося усвідомити тільки тоді, коли її справді почули й побачили на екрані. Натомість живу Юлію Володимирівну близько години чекали біля входу в кінотеатр, а вона проникла всередину тихо, через чорний вхід. Сеанс почався.
![]() |
На прем`єрі фільму «Мати-мачуха» |
Слід сказати, герої Юліного фільму практично не народжують, тому що більшість з них – тітоньки похилого вже віку. А дражливу тему проституції Тимошенко у фільмі цнотливо оминає (щоправда, вона торкнулася її після, але про це - нижче). Кілька цікавих моментів: виявляється, українці, які живуть в Неаполі, збираються біля пам`ятника Гарібальді. Тут вони ласують помідорами з салом, чим виділяються з основної маси інших людей. У фільмі добре обігрується сумнів: кого ж вважати матір`ю, а кого – мачухою, Україну чи Італію. Деякі українці, щоправда, пересуваючись з однієї країни, кажуть, що їдуть з батьківщини на батьківщину.
![]() |
Тимошенко спілкується із земляками в Італії |
![]() |
Бути туристом в Італії приємніше... |
У своєму дебютному фільмі сценарист-початківець Юлія Тимошенко не пропустила жодного штампу. Якщо йдеться про рідну землю, то тут головні атрибути храм, рушники, гніздо лелеки і хрести, поставлені людьми, які вирушили на чужину. Потрапивши до Неаполя, ми бачимо піцу і чуємо звуки опери.
Як ведуча Юлія Володимирівна дотримується свого фірмового стилю «уті-путі»: це постійний кому у горлі, сльози, що підкотили майже до самих повік, і таке інше зменшувально-пестливе. Це робить натяк куди вже прозорішим: мати у фільмі - сама Юлія Володимирівна. Вона цілується з усіма, обнімається, твердо обіцяє поліпшити життя українців, а після фільму каже, що він знятий не тому, що вибори, ні.
![]() |
Зустріч в українській школі Неаполя |
![]() |
Випадкова зустріч на вулиці |
Про дражливе все ж таки поговорили. Тимошенко сказала, що колишньому президентові Кучмі треба відрізати язика за те, що він назвав усіх, хто від’їздить за кордон, повіями. Юлія Володимирівна заявила, що багато наших «заробітчан» - культурні люди з дипломами про вищу освіту (справді, ці самі дипломи так заважають займатися проституцією). Самі ж українці, судячи з фільму, несуть італійцям інтелект і духовність. «Те, чого у них ніколи не було», - прямо каже Тимошенко.
Ось загалом і все. Насамкінець хотілося б дати пораду ведучій і сценаристові (маю право, оскільки сам писав сценарії). Юліє Володимирівно, у вас у фільмі немає жодної історії, викладеної від початку до кінця. Коли робитимете наступний фільм, розкажіть про якусь сім`ю: хто ці люди, коли вони виїхали з України, чим конкретно займаються в Італії. Добре було б, скажімо, показати один день з їх життя. Можна представити кілька сімей. Це, звісно, банально, але працює добре, адже глядач повинен проникнутися співчуттям до них.
І не треба використовувати пісню «Ой, летіли дикі гуси». Вона, звісно, про «заробітчан», але про специфічних «заробітчан», «дикими гусями» у всьому світі називають найманців. Українці чудово показали себе щодо вояцьких чеснот на службі в різних країнах, але з вантажниками, прачками і доглядальницями це не має нічого спільного. Створюючи свій новий фільм – цього разу, як заявлено в планах, про українців Іспанії і Португалії, - добре б взяти це до уваги.
Антон Зікора